کد مطلب: ۴۰۰۵۷۹

اتفاقی که شاید در ریزش بورس تاثیر داشت

اتفاقی که شاید در ریزش بورس تاثیر داشت

شاخص بورس که در چند روز گذشته رکوردهای جدیدی از خود به ثبت رساند، طی دو روز گذشته بیش از 12 هزار واحد ریخت که برخی رشد عرضه‌ها را علت ریزش می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این‌که در روزهای گذشته بورس تهران توانسته بود با رکوردشکنی‌های پی در پی برای اولین‌ بار کانال ۳۰۰ هزار واحدی را تجربه کند امروز شاخص با افت ۷۹۱۵ واحد تا عدد ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحدی پایین آمد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۲۱۲۱ واحد افت عدد ۸۴ هزار و ۲۴۷ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۸۸۹۲ واحد افت کرد و به رقم ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحدی رسید.

شاخص بازار اول نیز با ۵۸۰۱ واحد افت تا رقم ۲۱۴ هزار و ۲۲۴ واحدی پایین رفت و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵ هزار و ۸۷۶ واحد کاهش رقم ۲۹۶ هزار و ۲۶۹ واحدی را شاهد بود.

امروز آخرین روز تسویه اعتبارات شهریورماه به حسب می‌آید و به دلیل اینکه تعدادی از کارگزاری‌ها با پایان دوره مالی‌شان روبرو هستند، عرضه‌ها به مراتب رشد کرده است.

فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان هر کدام به ترتیب ۳۹۴، ۳۵۵ و ۲۹۲ واحدی به افت شاخص‌های بازار کمک کردند و در طرف مقابل بانک کارآفرین، سیمان تهران و پارس سوئیچ هر کدام به ترتیب ۳۵، ۲۸ و ۲۲ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌ها داشتند.

امروز در معاملات گروه خودرو ۸۲۴ میلیون سهم به ارزش ۲۲۷ میلیارد تومان داد و ستد شد و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در عین حال بیشتر سهم‌های خودرویی با کاهش فزاینده قیمت روبرو بودند.

در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری حجم معاملات به ۲.۳ میلیارد و اوراق مالی رسید و ارزش آن عدد ۱۷۱ میلیارد تومان شد. بانکی‌ها عمدتا امروز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و برخی از سهم‌ها صف فروش را شاهد بودند.

پس ازگروه بانک‌ها، فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، مواد دارویی و سیمانی‌ها بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند.

در گروه سیمان، آهک و گچ و گروه فلزات اساسی بیشتر سهم‌ها با روند کاهش قیمت روبرو بودند. در مجموع عرضه در بیشتر گروه‌ها از تقاضا پیشی گرفته بود و سهم‌های زیادی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

در بورس تهران تعداد ۷۳ سهم به رشد قیمت و ۲۷۶ سهم با افت قیمت مواجه شدند. در فرابورس ایران نیز ۸۱ سهم افزایش قیمت را تجربه کردند و ۱۱۲ سهم کاهش قیمت داشتند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۱۷۱۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵.۳ میلیارد و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز رقم ۴۹۳ هزار و ۲۴۸ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با افت شدید ۱۰۳ واحدی روبرو شد و به رقم ۳۸۸۶ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۹۰۰ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات این بازار عدد یک میلیارد و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.