کد مطلب: ۳۵۵۷۳۵

اتفاق جدید نفتی از زبان رئیس کل بانک مرکزی

اتفاق جدید نفتی از زبان رئیس کل بانک مرکزی

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشور با سفیر ژاپن موضوع فعالیت بانکی و مالی ژاپن برای تسویه وجوه حاصل از صادرات نفت و واردات کالاها و سایر اقلام بشردوستانه مطرح شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از شروع فعالیت بانکی بین ایران و ژاپن خبر داد.

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی و سفیر ژاپن موضوع همکاری‌های بانک‌های تجاری ژاپنی در فرایند تسویه وجوه حاصل از صادرات نفت و واردات کالاها و سایر اقلام بشردوستانه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد با هدف تسریع در نهایی کردن ترتیبات اجرایی، هیأت بانکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشور ژاپن اعزام شود.

پس از دیدار رئیس کل بانک مرکزی با سفیر ژاپن، همتی با اشاره به شروع واردات نفت توسط ژاپن از ایران ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی دو کشور گسترش یابد. این در حالی است که آمریکا برای تا اردیبهشت ماه سال آینده به این کشور اجازه خرید نفت از ایران را داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سفیر ژاپن تاکید کرد که علی‌رغم تحریم‌های آمریکا سفیر ژاپن شرکت‌های ژاپنی فعال در ایران در ماه‌های گذشته حضور خود را در ایران ادامه دادند وی گفت ما براساس منافع کشورمان به روابط اقتصادی ادامه می‌دهیم.

میتسوگو ساتیو در این دیدار آغاز فعالیت بانکی بین دو کشور را شروع جدید فعالیت تجاری و اقتصادی دو کشور دانست. ژاپن طی دو ماه گذشته روزانه به‌طور میانگین حدود 200 هزار بشکه نفت برداشت کرده است.

در آبان ماه سال جاری با نزدیک شدن به تحریم‌های نفتی ایران در آبان ماه سال جاری برخی از کشورهای از جمله ژاپن به تحریم نفتی آمریکا واردات نفت از ایران را به حالت تعلیق در آورد.

اما با افزابش نگرانی‌ها از افزایش قیمت نفت به دلیل اختلالات عرضه ایران، ایالات متحده آمریکا یک روز پیش از اجرایی شدن تحریم‌ها به هشت کشور چین، ژاپن، هند، کره جنوبی، ترکیه، تایوان و ایتالیا معافیت اعطا کرد. این کشورها تا اردیبهشت ماه سال آینده فرصت دارند که از ایران نفت بخرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.