کد مطلب: ۴۷۰۸۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتفاق مهم در بورس / فشار فروش ناشی از صندوق‌های درآمد ثابت از بین رفت

اتفاق مهم در بورس / فشار فروش ناشی از صندوق‌های درآمد ثابت از بین رفت

محدودیت زمانی کاهش حد نصاب صندوق‌ها حذف شد و این در حالیست که مدیر صندوق‌های تامین سرمایه امین خبر داده که فشار فروش صندوق‌ها جمعا هفت تا 10 هزار میلیارد تومان است که تاثیر چندانی بر روند بورس ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که بازار سهام روز چهارشنبه را منفی شروع کرده و در یک ساعت اول کار خود بیش از 1.8 درصد افت داشته خبر مهمی در این لحظات منتشر شده است.

طبق آخرین خبرها، محدودیت زمانی کاهش حد نصاب صندوق‌ها حذف شد. مدیر صندوق‌های تامین سرمایه امین خبر داده که فشار فروش صندوق‌ها جمعا هفت تا 10 هزار میلیارد تومان است که تاثیر چندانی بر روند بورس ندارد.

راضیه صباغیان، سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفتگو با بورس 24 خبر داده است: محدودیت زمانی برای کاهش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در سهام، به طور قطعی حذف و این موضوع به صندوق‌ها اعلام شده است.

با این اتفاق برخی از فعالان بازار سهام امیدوار شده‌اند که فشار فروش ناشی از صندوق‌های درآمد ثابت، موقتا از بین رفته است. آیا این اتفاق تاثیر مثبتی بر بازار می‌گذارد؟

آخرین اخبار از بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی سود میداد که ما نبودیم
    الانم که ما اومدیم همش ضرر هست
    همه عمر دیر رسیدیم
    چه میشه کرد

  • شایان

    سلام، بورسی باشی یا تحصیل کرده، فرق نمیکنه خواهشاََ یکم اطلاعات کسب کنید توی بورسهای خارجی بعضی از سهامدارهابا یک شایعه بابازاربازی میکنن تاسودببرن،ودرلحظه ایجادنوسانهای شدید میکنن، اصلاََبورس یعنی بازار نوسانی اینهای که فکرمیکنن بورس همیشه بایدمثبت باشه مثل طلا یاسکه خیلی دراشتباهاََ پس بذارریزش کنن تا بورس واقعی بشه من ازسال72 تواین بازار هم سود دیدم هم ضررولی میدونم بورس یک سرمایه نوسانی است، نه قولک، تو آمریکا واروپا ملک وطلاوارز هم همینجوری اما اینجا فقط بورس که بازارواقعی، موفق باشید

  • ناشناس

    گرگای وال‌استریت الان شدیم گربه هایه سومالی دولت داره حمایت میکنه اونایی ک تا آخره سال تو بورس بمونن تحت همایت کمیته امداد قرار میگررن ??

  • Ali

    هشدار جدی!
    نقدینگی وحشتناکی که در بورس هست، اگر در بورس احساس آرامش نکنه و بیاد بیرون، در عرض یک روز کاری میتونه هر بازاری رو منفجر کنه.
    اصلا حواستون هست؟!گر چه تا آخر سال، بورس از هر بازار دیگه ای سود آور تره اونم چند برابر. اما مسائل این چند روز در کوتاه مدت میتونه مشکلاتی رو به وجود بیاره.یه توصیه دوستانه هم به همه اینکه، تا اطلاع ثانوی اگه پول نقد دارید هیچ سهمی نخرید و اگه سهامدارید هیچ سهمی نفروشید ولی چار چشمی حواستون به بازار باشه که از صعود بازار جا نمونید.چرا سهم رو نفروشید؟
    اگه به اندازه حجم مبنا نفروشید، هر روز ۵ درصد منفی نخواهید خورد. ممکنه زیر نیم تا یک درصد یا حتی اصلا منفی نباشه. چون “قیمت پایانی” مهم هست نه قیمت ظاهری.
    این باعث میشه مثلا حتی اگه دو هفته هم منفی بخورید، وقتی بازار مثبت شد، توی دو روز کاری تمام اون ضرر ها جبران بشه.
    ولی اگه بفروشید، همون لحظه با پنج درصد ضرر فروختید و دو روز بعد هم که بازار برگشت، دیگه اون سهم گیرتون نمیاد.

  • ناشناس

    سلام دولت برای کسری بودجه هرکاری می کنه واشخاص حقوقی الان سهام با قیمت پایین می خرن
    چه کسی جواب ضرر خرده سهامدار رو می ده؟

  • ناشناس

    یک عده ادمهای بی لیاقت اوردن ریس بورس کردن الان مردم حساس دوگانگی شدن هروز یک دبه درمیارن کم کم کاسه گدای برداریم مثل هندیها گدای کنیم توکشورسرودمند هستیم ولی باید گدای کنیم خاک

  • ناشناس

    شنبه مثبته معلوم حقوق کارمنداشونو واخرهفته تعطیلاتشون ازچیب مردم دراوردن اونا برن اخرهفته لب دریا مابریم گدای شنبه سبزه

  • ناشناس

    فقط دلار

  • ناشناس

    این بیشتر اثر روانی داشته در کاهش شاخص وگرنه صندوقهای ثابت .سهام کمی دارند کمتر از ۰/۱ در صد کل ارزش سهام بازار که تازه نصف آنرا دریکماه فرصت عرضه تدریجی داشتند. که حالا هم قضیه تمام شده. متاسفانه بعضی شتابزده تحت تاثیر اخبار مثل این از هر فرصتی برای رفتن در صف فروش و منفی کردن و ضایع کردن سهام و ضرر زدن به خودشان و دیگران استفاده میکنند که جای تعجب دارد آنها هم که اصلا سهم ندارند سفته بازان هستند که منتظر پایین آمدن قیمتها برای خرید ارزان هستند و ضرر بقیه سود آنهاست

  • حسین

    دیگه اعتماد مردم از بین رفت نه دارا دوم میخرن نه چیز دیگه