کد مطلب: ۳۰۸۷۴۴

اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز ۲۲ سال پس از کلنگ‌زنی

اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز ۲۲ سال پس از کلنگ‌زنی

۲۲ سال پس از کلنگ‌زنی آزاد راه تهران – شمال عملیات حفاری تونل شرقی البرز به طول ۶۴۰۰ متر در قطعه ۲ این پروژه در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، و حضور ۶ معاون وزیر و رئیس بنیاد مستضعفان به اتمام رسید.

عباس آخوندی در مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز اظهار داشت: این موفقیت مهندسی را به ملت ایران تبریک می‌گویم. تونل البرز بزرگترین پروژه مهندسی ایران است و به لحاظ مهندسی سویل، پروژه‌ای به این بزرگی در کشور نداشته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تصریح کرد: بعد از بهره‌برداری از این تونل مردم خواهند دید چه عظمت مهندسی در این پروژه خلق شده است.

آخوندی با بیان اینکه می‌توانیم به آینده مهندسی ایران ببالیم، گفت: همه چیز این مهندسی از جمله فناوری‌های نوین، استفاده از رویه‌های بتونی و … قابل توجه است.

وزیر راه و شهرسازی با یاداوری اینکه در منطقه یک 18 تونل و 18 پل داریم، اظهار کرد: از هر طرف این منطقه 16 کیلومتر تونل وجود دارد که طولانی‌ترین آن تونل تالون به طول 4500 متر است.

آخوندی با بیان اینکه امروز عملیات حفاری تونل شرقی البرز به طول 6400 متر به اتمام می‌رسد، در بیان خصوصیات این پروژه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این تونل کنترل آتش در تونل است که یک کار مهندسی فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 6 پیمانکار ایرانی به تجهیزات و اجرای رویه‌های بتونی مجهز شده‌اند بیان کرد: این فناوری در انحصار هیچ شرکتی نخواهد بود و هر کدام از آنها کیفیت بهتری ارائه دهند پروژه‌ها به آنها واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید سیمان در ایران به راحتی انجام می‌شود و می‌توانیم قیر تولیدی را صادر کنیم گفت: در حال حاضر اجرای رویه بتونی نسبت به‌ آسفالت ارزان‌تر تمام می‌شود. طول عمر مفید رویه بتونی به شکل اسمی 25 سال است اما تا 50 سال هم مشاهده شده است.

امروز معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، معاون امور ساختمان و مسکن، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، معاون منابع انسانی، مدیر عامل شرکت ساخت، مدیر عامل شرکت بازآفرینی، رئیس سازمان هواپیمایی و مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی،‌ عباس آخوندی را در این مراسم همراهی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.