کد مطلب: ۶۶۲۰۷۴

انتقاد پلیس از عملکرد ترمز ABS خودروهای داخلی

انتقاد پلیس از عملکرد ترمز ABS خودروهای داخلی

به گفته رئیس پلیس راهور استان اصفهان خودروسازان برای برخی از امکانات از جمله سیستم ای بی اس از مردم پول دریافت می‌کنند اما با توجه تصادفاتی که شاهد آن هستیم، این امکانات ایمنی لازم را برای سرنشینان مهیا نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیفیت پایین خودروهای داخلی ، بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و غیراستاندارد بودن جاده‌های کشور از عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای و بالا بودن آمار جان باختگان است.

بر اساس گزارش دیجیاتو ، یقینا کیفیت پایین خودروهای داخلی که از ایمنی لازم در تصادفات برخوردار نیستند از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن تلفات در تصادفات جاده‌ای است.

پلیس نیز اخیرا به منتقدان صنعت خودرو پیوسته و از عملکرد ترمز ABS این خودرو‌ها انتقاد کرده است و آن را فاقد کارایی دانسته است.

محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: خودروهای داخلی مانند آکواریوم‌هایی هستند که سرنشینان ماهی‌های درون آن محسوب می‌شوند. این ماشین‌ها با برخورد با هر وسیله‌ای متلاشی می‌شود. بعضا سرنشینان آنها به نسبت هر تعداد که هستند جان خود را از دست می‌دهند.

محمدرضا محمدی ادامه داد: خودروسازان برای برخی امکانات از جمله سیستم ای بی اس از مردم پول دریافت می‌کنند. این در حالی است که ما در تصادفات شاهد عملکرد عکس این سیستم در تصادفات هستیم. به گونه‌ای که در چند مورد تصادف شاهد بوده‌ایم ترمز خودرو‌ها عمل نکرده و کنترل راننده از دست خودرو خارج می‌شود.

وی گفت: در شرکت‌های خارجی تست‌ ایمنی قبل از تحویل به مشتری انجام می‌شود و از این رو شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.