کد مطلب: ۱۴۶۶۸۵

اتحادیه اروپا بررسی می‌کند:

اتهام ایجاد کارتل در صنعت خودروسازی آلمان

اتهام ایجاد کارتل در صنعت خودروسازی آلمان

در حالی که فولکس‌واگن ماجرای رسوایی برای دستکاری موتورهای دیزلی و به دنبال آن افزایش گازهای گلخانه‌ای را پشت سر می‌گذارد، حالا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل در آلمان، متهم به فعالیت‌های رقابتی و راه‌اندازی کارتل از دهه 1990 تاکنون شده‌اند.

در حالی که فولکس‌واگن ماجرای رسوایی برای دستکاری موتورهای دیزلی و به دنبال آن افزایش گازهای گلخانه‌ای را پشت سر می‌گذارد، حالا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل در آلمان، متهم به فعالیت‌های ضدرقابتی و راه‌اندازی کارتل از دهه 1990 تاکنون شده‌اند.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، مجله انگلیسی اشپیگل روز جمعه با انتشار گزارشی مدعی شد، شرکت فولکس‌واگن تابستان گذشته در نامه‌ای که به مقامات آنتی‌تراست آلمان نوشته، فعالیت‌های ضدرقابتی خود را پذیرفته است.

در این گزارش آمده است، صدها مدیرعامل مختلف شرکت فولکس‌واگن و شرکت‌های تابعه آن -آئودی و پورشه- و همچنین شرکت‌های دایملر و بی‌ام‌دبلیو در دهه‌های گذشته با هدف متوقف کردن رقابت در این حوزه و همچنین افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتکب تخلف شده‌اند.

مقامات آنتی‌تراست اروپا که مسئولیت نظارت بر اجرای منصفانه کسب‌وکارها در اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر کرد، گفت: کمیسیون اروپا و دفتر کارتل آلمان در حال ارزیابی اطلاعات مربوط به این موضوع است.

به دنبال این افشاگری‌ها و اتهامات، صنعت خودروسازی آلمان با خطرات بسیاری مواجه است.

اگر مقامات اتحادیه اروپا زیر پا گذاشتن قوانین رقابتی توسط خوروسازان آلمانی را تایید کنند، این شرکت‌ها ناچار به پرداخت میلیاردها یورو جریمه خواهند شد.

همچنین به دنبال انتشار این خبر، روز جمعه سهام این شرکت‌ها با افت بسیاری مواجه شد.

در حال حاضر بیش از 800 هزار نفت در این صنعت مشغول به کارند و شرکت‌های خودروسازی آلمان بیش از 20 درصد از درآمد تولید خودرو در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

از هر 5 خودرو در جهان یک خودرو ساخت کشور آلمان است. محبوبیت و پیشرفت چشمگیر این صنعت در آلمان، خودروهای آلمانی را به محصولات شماره یک در جهان تبدیل کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.