کد مطلب: ۱۲۲۵۲۸

اثرات برجام بر بورس زمانبر است

اثرات برجام بر بورس زمانبر است

مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری گفت: تاثیرپذیری بازار سرمایه از برجام و رفع تحریم‌ها موضوعی است که در بلندمدت اتفاق می افتد و بر این اساس باید به آینده بورس خوش بین بود. حمدرضا نیک کار اصفهانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده

مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری گفت: تاثیرپذیری بازار سرمایه از برجام و رفع تحریم‌ها موضوعی است که در بلندمدت اتفاق می افتد و بر این اساس باید به آینده بورس خوش بین بود.

حمدرضا نیک کار اصفهانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند، گفت: بر این اساس باید تلاش کنیم تا با تکیه بر تولید و توان داخلی در وهله اول بنگاههای زیانده و بدهکار را به سودآوری برسانیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا افزود: بر این اساس تلاش کردیم شرکت کفش کلی را به عنوان یکی از شرکتهای قدیمی و ایرانی از ضرردهی دور کنیم و به سودآوری برسانیم.
وی با اشاره به این که شرکت کفش ملی در سال 1352 تاسیس و راه اندازی شده است و در آن زمان حدود 11 هزار نفر در آن شاغل بوده اند اضافه کرد: متاسفانه به دلیل مسائل مختلف از جمله واردات گسترده از چین و نیز ضعف مدیریتی تعداد پرسنل این شرکت در سال گذشته به 600 نفر رسید که بر این اساس اقدامات زیادی برای احیای این شرکت انجام داده ایم.
نیک کار اصفهانی افرود: از سال گذشته تلاش کرده ایم تا با استفاده از طراحان ایتالیایی موضوع کیفیت و تنوع مدل را در شرکت کفش ملی احیا کنیم که بزودی تولیدات این شرکت با طرح و نشان ملی به عنوان تن پوش ملی وارد بازار می شود.
وی همچنین با بیان این که شرکت کفش ملی با دارا بودن 260 فروشگاه و سرمایه ای حدود 2 هزار ملییارد تومان هیچ سوددهی برای کشور ندارد گفت: افکار قدیمی حاکم بر این شرکت در سالهای گذشته موجب وقوع چنین اتفاقاتی در این شرکت شده است.
این فعال اقتصادی در ادامه با بیان این که در راستای اقتصاد مقاومتی می توان اقدامات مهمی در اقتصاد کشور رقم زد اذعان داشت: صنعت کاغذ بعد از غلات یکی از پرمصرف ترین صنایع کشور است، به طوری که سالانه حدود 1 میلیون و 300 هزار تن کاغذ در کشور استفاده می شود که متاسفانه حدود 2 میلیارد دلار از آن، کاغذ وارداتی به کشور است. بر این اساس با توجه به محدودیتهای موجود در خصوص قطع درختان، سیستم تولید کاغذ از سنگ آهک در کشور تدارک دیده شده است که در دهه فجر اولین شرکت تولید کاغذ از سنگ آهن را در همدان افتتاح خواهیم کرد و پس از آن درنظر داریم شرکتهای مشابه را در استانهای قم و لرستان به بهره برداری برسانیم.
وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر تاثیر پذیری اقتصاد و بازار سرمایه از برجام و رفع تحریم ها نیز تصریح کرد: متاسافانه در 10 سال گذشته کشور با موضوع تحریم و اعمال محدودیتهای مختلف بویژه در حوزه اقتصادی روبرو بوده است ؛ بنابراین رفع تحریم ها و اثرپذیری اقتصاد از آن موضوعی زمان بر است و در میان مدت اتقاق می افتد.
وی افزود: از سوی دیگر بازار سرمایه نیز یکی از حوزه های تاثیرپذیر اقتصاد از برجام و رفع تحریم هاست که چشم انداز خوبی را برای آن در ماهها و سال آینده متصوریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.