کد مطلب: ۲۷۹۴۱۵

اثرات جنگ تجاری به خود آمریکا برگشت

اثرات جنگ تجاری به خود آمریکا برگشت

راشاتودی اعلام کرد عواقب جنگ تجاری که آمریکا آغازگر آن بود به خود این کشور برگشته و ۲.۵ میلیارد پوند معادل یک میلیون و 134 تن گوشت تولیدی کشاورزان آمریکا در انبارها مانده و صادر نمی‌شود.

جنگ تجاری که اخیرا آمریکا علیه دیگر کشورها آغاز کرده با واکنش‌های متقابل همراه بوده و اثرات اقتصادی آن به خود آمریکا برگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آخرین آمارهای فدرال آمریکا2.5 میلیارد پوند معادل یک میلیون 134 میلیون تن گوشت انواع ماکیان در دست کشاورزان مانده و خریداری ندارد. دلیل آن تعرفه‌گذاری از سوی کشورها علیه محصولات آمریکایی است.

براساس این آمارها انواع گوشت خوک، مرغ، بوقلمون در انبار مانده و هیچ خریداری برای آن پیدا نمی‌شود که البته این مساله به نفع مصرف کنندگان آمریکا تمام شده و قیمت اینگونه محصولات را در این کشور پایین آورده است.

راشا تودی می‌نویسد: اعمال تعرفه‌های وارداتی اخیر از سوی دیگر کشورها به عنوان پاسخی متقابل به جنگ تعرفه‌ای آمریکا باعث شده که خریداری برای اینگونه محصولات آمریکا وجود نداشته باشد.

ابتدای امسال چین و مکزیک بزرگترین خریدار گوشت آمریکا برای محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال کردند. این اقدام در پاسخ متقابل به اعمال تعرفه روی فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا بود.

اعمال تعرفه از سوی چین و مکزیک باعث شد محصولات مرتبط با آن در بازارهای آمریکا با افزایش قیمت مواجه شود. اما در این میان شرکت‌های آمریکایی مدعی هستند که آنها ظرفیت لازم برای صنعت گوشت را ایجاد کرده‌اند و اگر خللی در صادرات ایجاد بشود نیز مشکلی نخواهند داشت.

تاجران تاکید می‌کنند که آنها به فکر صادرات به مناطقی نظیر اروپای شرقی و آمریکای جنوبی هستند که کمتر تنش‌های جغرافیایی دارند.

براساس این گزارش، وزارت کشاورزی آمریکا انتظار دارد که امسال رکورد تولید 102.7 میلیارد پوند گوشت را ثبت کند. کاهش صادرات در کنار افزایش ذخایر داخل، حاشیه‌ سود تولیدکنندگان گوشت را به شدت با خطر مواجه می‌کند به طوری که قیمت اینگونه محصولات براساس گزارش‌ها از پایان ماه «می» تا کنون 14 درصد افت داشته است.

کریستین مک کراکن تحلیل‌گر رامبوبانک در حوزه محصولات پروتینی می‌گوید خطرات تجاری و افزایش عرضه محصولات پروتئینی ممکن است سبب شود تا بزرگترین اصلاحات صنایع گوشت این کشور رقم بخورد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.