کد مطلب: ۶۳۷۱۴۸

تحریم‌ها چه اثری بر زندگی مردم روسیه می‌گذارند؟

تحریم‌ها چه اثری بر زندگی مردم روسیه می‌گذارند؟

تحریم‌های روسیه قیمت کالاها را افزایش و منابع آن را کاهش می‌دهد. افزایش فقر و بیکاری نیز از پیامدهای تحریم این کشور برای روس‌هاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین خبرها از تحریم‌های روسیه، مک دونالد، استارباکس، کی‌اف‌سی و کوکا کولا فعالیت و خدمات خود را روسیه قطع کردند. ارزش پول روسیه نیز پس از حمله این کشور به اوکراین مدام در حال کاهش است و هزینه واردات را به شدت بالا می‌برد. این مساله شرکت‌هایی را که به واردات وابسته‌اند را به خطر می‌اندازد. قدرت خرید روسی‌ها هم کاهش پیدا می‌کند. در فروشگاه‌ها قفسه‌ها خالی شده‌اند و کالاهای وارداتی دیگر در دسترس نیستند. اما برخی دیگر می‌گویند کمبود محصولات ندارند.

مردم روسیه به بهتر شدن اوضاع در آینده نزدیک امیدی ندارند. قیمت خودروها و تلویزیون‌های خارجی از ابتدای ماه مارس ۱۵ درصد افزایش داشته است. به گفته مردم برای مقدار خرید شکر، ماکارونی و آرد نیز محدودیت‌های وجود دارد و قیمت برخی اقلام نیز بالا رفته است.

افزایش بیکاری

مردم روسیه با بسته شدن کارخانه‌ها و توقف فعالیت شرکت‌ها نگران از دست رفتن شغل‌هایشان هستند. با خروج شرکت‌های غربی از روسیه و کمبود منابع در کارخانه‌های این کشور ممکن است نرخ بیکاری طی چند ماه آینده از ۴٫۴ درصد به دو برابر این میزان برسد. برای مثال یک معلم زبان نمی‌تواند تدریس کند زیرا دانش آموزان خارجی نمی‌توانند هزینه کلاس‌هایش را واریز کنند.

افزایش فقر

به نقل از یورونیوز ، تحریم‌ها به فقیر شدن مردم روسیه نیز منجر می‌شود. علاوه بر اینکه به خاطر پوتین در سایر کشورهای دنیا از آنها استقبال نمی‌شود. برخی اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که رشد اقتصادی این کشور ۱۰ درصد کاهش یابد.

سرمایه‌گذاری خارجی که از سی سال پیش و سقوط جماهیر شوروی به این کشور آمده بود همراه با مشاغلی که برای مردم فراهم کرده بود در حال ترک این کشور هستند.

اما با وجود سقوط معاملات و کاهش محصولات، ضعیف‌تر شدن روبل روسیه به معنی دریافت روبل بیشتر از فروش نفت است زیرا قیمت نفت به دلار است. پیش‌بینی می‌شود که روسیه از فروش نفت ۲٫۷ برابر روبل بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۹ دریافت می‌کند. مبلغی که می‌تواند با آن حقوق کارمندان و بازنشستگان را پوشش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینایی که برا اینا تازه داره تبدیل به ترس میشه برا ما جوک حساب میشه هر چند اینا سیاست مداراشون ب محض احساس خطر سریع در صلح وارد میشن و مردمشون رو نجات میدن نه مثل اینجا

  • ناشناس

    یکبار دیگه نیاز که کرملین به دست مردم روسیه سقوط کنه تا جهان مدتی آروم بگیره