کد مطلب: ۶۱۰۷۶۶

بیت‌کوین مانع رشد طلا شد؟ / پیش‌بینی بازار طلا

بیت‌کوین مانع رشد طلا شد؟ / پیش‌بینی بازار طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد رشد بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ در بازار جهانی طلا اثرگذار بود و به یکی از موانع رشد اونس تبدیل شد. اما اثر رمزارزها در بازار طلا چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اونس جهانی طلا در روزهای قبل از تعطیلات سال نو میلادی همچون سال‌های گذشته روند صعودی داشت. اونس جهانی به کانال ۱۸۰۰ دلاری صعود کرد و رشد نسبتا خوبی را ثبت کرد. در مقابل قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نوسان‌هایی داشت.

طلای جهانی دو هزار دلاری

کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا تهران درگفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد که ابتدای سال ۲۰۲۱ برای مسیر اونس جهانی ثبت قیمت دو هزار دلاری را پیش‌بینی می‌کردند اما شاهد آن بودیم که به دلایل مختلف این پیش‌بینی برای اونس جهانی طلا محقق نشد.

او روند طلای جهانی را به دلیل تعطیلات کریسمس با نوسان کم پیش‌بینی می‌کند.

اثر رمزارزها در بازار طلا

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران گسترش بازار رمزارزها را در بازار طلا موثر می‌داند. او اعتقاد دارد در سال‌های گذشته دارایی‌ها بیش‌تری در بازار طلا در سطح جهانی وجود داشت اما رشد بازار رمزارزها در بازار طلا اثرگذار بود.

کشتی‌آرای حرکت سرمایه‌ها به سمت بازار رمزارزها را یکی ازعوامل کاهش تقاضا در اونس جهانی و ناکامی رسیدن اونس جهانی به مرز دو هزار دلار می‌داند.

او در ادامه اشاره کرد که دلایل دیگری همچون شیوع بیماری‌های جدید و نوسان در وضعیت اقتصاد جهانی ازعوامل موثر در نوسان‌های اونس جهانی در سال ۲۰۲۱ بودند.

رکود در بازار مصنوعات طلا

کشتی‌آرای به وجود شرایط عادی در بازار داخلی طلا و سکه خبر داد و گفت: در حالی که در بازار شرایط معاملات در چند وقت اخیر تغییرات زیادی نکرده است رکود در بازار همچنان وجود دارد.

او یکی از دلایل اصلی رکود در بازار طلا و سکه را وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می‌داند. همچنین بر این عقیده است که کاهش قدرت خرید مردم خرید و فروش مصنوعات طلا را بسیار کاهش داده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا شرایط آینده بازار را مبهم می‌داند؛ چرا که عوامل متعددی در قیمت طلا نقش دارد که در این وضعیت پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را برای فعالان این بازار سخت می‌کند.

او درباره افزایش اونس جهانی توضیح داد: درسال‌های گذشته معمولا اونس جهانی در آستانه سال نو میلادی با افزایش همراه می‌شود.

علت افزایش اونس جهانی

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش اونس جهانی توضیح داد: امیدواری موقت به بازار اونس و افزایش تقاضا برای طلا در دو ماه ابتدایی سال میلادی یکی از عوامل افزایش قیمت اونس بود.

طباطبایی در ادامه به موقت بودن روند صعودی اونس اشاره کرد و توضیح داد: در بلندمدت به دلیل سیاست‌های افزایشی ارزش دلار، روند اونس جهانی صعود زیادی را تجربه نمی‌کند.

این کارشناس بازارهای مالی اعتقاد دارد در دو ماه آینده به دلیل افزایش تقاضا در بازار طلا احتمالا شاهد تحرکاتی در بازار اونس باشیم اما در میان‌مدت و بلندمدت، طلا روند صعودی زیادی را نخواهد داشت.

آخرین اخبار بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.