کد مطلب: ۶۱۰۰۹۷

پیش‌بینی اونس جهانی بعد از تعطیلات / روند صعودی اونس ادامه دارد؟

پیش‌بینی اونس جهانی بعد از تعطیلات / روند صعودی اونس ادامه دارد؟

اونس جهانی این روزها روند صعودی دارد اما برخی کارشناسان بازارهای مالی اعتقاد دارند این روند کوتامدت است و در بلندمدت به دلیل تقویت ارزش دلار، قیمت طلا افزایشی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اونس جهانی طلا در بازار هفته گذشته و قبل از تعطیلات سال نو میلادی روند صعودی داشت. طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار صعود کرد و با روند صعودی به استقبال تعطیلات رفت.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت «آر جی او فیوچرز» درباره روند بازار گفت: در حجم اندک معاملاتی که در آستانه تعطیلات کریسمس در جریان بود، خبری نبود و سال آینده سال خوبی برای طلا خواهد بود به خصوص که نرخ بالای تورم احتمالا ادامه پیدا می‌کند.

عاملی که مانع درخشش بیشتر طلا شد، ثابت ماندن شاخص دلار آمریکا بود که جذابیت این فلز ارزشمند را برای خریداران غیرآمریکایی کمتر کرد. اما دلار نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک هفته اخیر ماند و عقب‌نشینی این ارز کمک کرد طلا رشد هفتگی ملایمی را به ثبت برساند.

علت افزایش اونس جهانی

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش اونس جهانی توضیح داد: امیدواری موقت به بازار اونس و افزایش تقاضا برای طلا در دو ماه ابتدایی سال میلادی یکی از عوامل افزایش قیمت اونس بود.

طباطبایی در ادامه به موقت بودن روند صعودی اونس اشاره کرد و توضیح داد: در بلندمدت به دلیل سیاست‌های افزایشی ارزش دلار، روند اونس جهانی صعود زیادی را تجربه نمی‌کند.

او در ادامه گفت: قبل از صعود اونس جهانی و ورد به کانال ۱۸۰۰ دلار برخی از نگرانی‌های موجود از سیاتس‌های مالی آمریکا در بازار دلار و طلای جهانی موثر بود.

روند صعودی اونس جهانی ادامه دارد؟

این کارشناس بازارهای مالی اعتقاد دارد در دو ماه آینده به دلیل افزایش تقاضا در بازار طلا احتمالا شاهد تحرکاتی در بازار اونس باشیم اما در میان‌مدت و بلندمدت، طلا روند صعودی زیادی را نخواهد داشت.

طباطبایی کاهش تقاضا در بازار دلار را یکی دیگر از عوامل موثر در بازار طلای جهانی می‌داند.

روند اونس جهانی

اونس جهانی در نیمه ماه نوامبر به کانال ۱۸۶۰ دلار رسید و دوباره با یک روند نزولی همراه شد و تا کانال ۱۷۶۰ دلار کاهش یافت.

طلای جهانی در معاملات روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ روند نسبتا صعودی را ثبت کرد و به ۱۸۰۸ دلار رسید.

به گزارش ایسنا، اکثر تحلیلگران وال استریت خاطرنشان کردند که طلا دوره فصلی قوی را شروع می کند اما دو هفته آینده به دلیل حجم اندک معاملات، نوسان فوق العاده بالایی وجود خواهد داشت. بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر دفاترشان را پیش از تعطیلات سال نو برای امسال بسته‌اند.

GOLD 2021 12 25 12 35 29

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۶۳۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۴۳ نفر معادل ۵۴ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۳۴ نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۶۱ نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند.

تداوم خوش بینی به روند افزایشی قیمت طلا در حالی مشاهده شد که این فلز ارزشمند معاملات هفته گذشته را در بالای ۱۸۰۰ دلار به پایان رساند و نسبتا در مقایسه با هفته پیش از آن تغییری نداشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا روز پنج شنبه با ۹ دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۱۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

اکثر تحلیلگران به طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند زیرا دسامبر و نخستین ماههای سال نو از نظر فصلی دوره های قوی برای این فلز ارزشمند هستند.

آخرین اخبار بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.