کد مطلب: ۱۶۲۴۵۲

اجرای طرح هزار روستا و هزار تعاونی تحولی در اشتغال مناطق روستایی

اجرای طرح هزار روستا و هزار تعاونی تحولی در اشتغال مناطق روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح هزار روستا و هزار تعاونی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در راستای رونق اشتغال و تولید اجرا می‌شود.

علی ربیعی در حاشیه سفر دو روزه خود به خراسان رضوی و با حضور در شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه و کارهای اولیه اجرایی شده طرح تعاون روستا صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی عنوان کرد: حمایت از تعاونی شهرها و زنجیره‌ای کردن تعاونی‌ها نیز در راستای جذب سرمایه‌گذاری مردم از دیگر رویکردها برای توسعه تعاونی است که پیگیری می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سبزوار و عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر و مسافر از مسیر آن گفت: در صورتی که ۱۰ درصد مسافران در این شهر توقف کنند، زمینه‌های اشتغال بسیاری در سبزوار ایجاد می‌شود.

ربیعی افزود: برنامه‌ریزی برای سبزوار این است که بیکاری آن در نیمه دوم امسال و سال آینده حدود یک درصد کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از محل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اشتغال که در اختیار کارگروه اشتغال استان‌ها است با اولویت ظرفیت‌های خالی در سبزوار برنامه‌ریزی خواهد شد.

ربیعی افزود: مزیت‌های اشتغال شهرستان سبزوار پتانسیل‌های مناسبی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، حمل‌ونقل، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و گردشگری دارد که باید از آنها به خوبی استفاده شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.