کد مطلب: ۳۴۶۱۵۵

آغاز اجلاس داووس / سه غایب بزرگ اجلاس امسال / چرا داووس مهم است؟

آغاز اجلاس داووس / سه غایب بزرگ اجلاس امسال / چرا داووس مهم است؟

نشست سالانه داووس با حضور بانفوذترین چهره‌های سیاسی و دنیای کار امروز برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، ترزا می و امانوئل مکرون، رهبران سه کشور آمریکا، انگلستان و فرانسه در این اجلاس حضور نخواهند یافت.

نزدیک به 50 سال است که رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران و رهبران جهان با هدف بهبود وضعیت جهان در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس گرد هم‌ می‌آیند. این مجمع اولین بار در ژانویه 1971 و در شهر داووس به عنوان جایی برای جمع شدن رهبران کسب‌وکارها راه‌اندازی شد.

داووس محلی است که نخبگان جهان در آن جمع می‌شوند و در مورد نگرانی‌های جهانی رایزنی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اجلاس داووس 2019 امروز، 22 ژانویه برگزار می‌شود و حدود سه هزار نفر از شخصیت‌های برجسته جهان در حوزه‌های مختلف گرد هم خواهند آمد تا در مورد راهکارهای بهبود فرآیند جهانی شدن به بحث و تبادل نظر بپردازند. افزایش همکاری‌های تجاری، پیشرفت‌ها در زمینه علم و تکنولوژی و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای مسائل اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی از محورهای این نشست است.

یکی دیگر از مباحث مهم در دستور کار این نشست، ایجاد یک سرمایه‌گذاری فراگیر خواهد بود.

این نشست امسال هم با حضور بانفوذترین چهره‌های سیاسی و دنیای کار در جهان، با موضوع جهانی شدن و شکل دادن به ساختار جهانی در عصر چهارمین انقلاب صنعتی آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی موسسه آکسام، شکاف میان ثروتمندان و فقیران در جهان در حال گسترش است. با این حال، طی 30 سال گذشته، تعداد افرادی که فقر شدید به سر می‌برند، کاهش یافته است.

مجمع اقتصادی داووس در آخرین گزارش خود در مورد تهدیدهایی چون جنگ، بحران اقتصادی و نابودی طبیعت و محیط زیست و همچنین فقدان یک اراده جمعی برای ارائه راه حل هشدار داده است.

همچون سال‌های گذشته، اجلاس داووس 2019 میزبان تعداد زیادی از رهبران سیاسی جهان هم خواهد بود. از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان آن می‌توان به نخست‌وزیر ژاپن، رئیس‌جمهور برزیل، صدراعظم آلمان، معاون رئیس‌جمهور چین، نخست‌وزیر اسپانیا، رئیس‌جمهور عراق، رئیس‌جمهور افغانستان و نخست‌وزیر هلند نام برد.

امسال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دلیل اختلاف با کنگره بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی و تعطیلی بخشی از دولت این کشور، به داووس نمی‌رود. سال گذشته، او از این نشست برای معرفی خود بهره بود و بسیاری عدم حضور او در داووس امسال را به فال نیک گرفته گرفته‌اند.

با این حال، وزیر خزانه‌داری آمریکا با هیاتی کوچک‌تر از سال‌های گذشته به جای دونالد ترامپ در این نشست شرکت خواهد کرد.

علاوه بر رئیس‌جمهوری آمریکا، ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم در این مجمع شرکت نخواهند کرد.

ترزا می به دلیل بحران ناشی از ترک اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت و امانوئل مکرون به دلیل اعتراضات جلیقه‌زردها به داووس نمی‌روند.

برخی از مقامات ارشد سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و همچنین هزار و 700 نفر از مدیران بخش خصوصی هم در نشست این هفته مجمع جهانی اقتصاد داووس شرکت خواهند کرد.

از مهم‌ترین شرکت‌های بین‌المللی که به این نشست می‌روند، می‌توان به گلدمن سَکس، فیس‌بوک، آلیانس و فولکس‌واگن اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.