کد مطلب: ۶۸۵۰۹۹

احتمال فیلتر کردن اینستاگرام توسط دولت بالا گرفت

احتمال فیلتر کردن اینستاگرام توسط دولت بالا گرفت

معاون رییس‌جمهور گفت: شرط ادامه فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران، راه‌اندازی نمایندگی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوری گفت: معنی مصوبه دو هفته قبل مجلس که تصمیمات شورای عالی فضای مجازی را از هرگونه دادخواهی و شکایت افراد مصون کرده این است که تمام نرم‌افزار‌های پرکاربرد در فضای مجازی در معرض محدودیت هستند و کسی هم نمی‌تواند به آن اعتراض کند.

به نقل از سایت طلا ، نوری گفت: معنی مصوبه دو هفته قبل مجلس که تصمیمات شورای عالی فضای مجازی را از هرگونه دادخواهی و شکایت افراد مصون کرده این است که تمام نرم‌افزار‌های پرکاربرد در فضای مجازی در معرض محدودیت هستند و کسی هم نمی‌تواند به آن اعتراض کند.

غلامرضا‌ نوری، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از احتمال محدودیت نرم‌افزار‌های پر‌کاربرد فضای مجازی با مصوبه اخیر مجلس خبر داد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس گفت: سرنوشت طرح صیانت مبهم است. طرح صیانت، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده است.

یک ماه قبل درجریان بررسی طرح شفافیت، پیشنهاد دادم تا جلسات، نظرات و آرای شورای عالی فضای مجازی شفاف شود که تصویب نشد و پشت سرش هم در هفته گذشته تصمیما‌ت شورای عالی فضای مجازی از هرگونه دادخواهی و شکایت افراد و اشخاص مصون شد.

نوری افزود: با این حال می‌توان گفت طرح صیانت درجایی است که سرنوشتش برای ما مبهم و نامعلوم است که چه اتفاقی برایش خواهد افتاد؛ چون دیگر از شفافیت و بازخواست هم مصون است، ولی امیدواریم این کار را با مردم نکنند.

وی گفت: با این مصوبه عملا موضوع فیلترینگ تمام ابزارهای پرکاربرد فضای مجازی مانند واتس‌اپ، ‌اینستاگرام و بقیه موارد قابلیت اجرایی د‌ارد.

به گفته وی، اگر شورای نگهبان هم مصوبه هفته گذشته مجلس درباره اصلاح قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری را تایید کند، هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند شکایت کند که مثلا این تصمیم شما برای اقتصاد، کسب‌وکار، زندگی و گردش آزاد اطلاعات و برای این بخش از حقوق اساسی ما مضر است و درخواست لغو آن را نمی‌توان داد.

وی با اشاره به ارسال طرح صیانت توسط رئیس مجلس به شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: در آن مقطعی که این طرح را از دست کمیسیون اصل ۸۵ که اکثریت اعضا با هماهنگی و مهندسی شده جمع شده بودند که صیانت را به زور قانون کنند، مسیر برون‌رفت خوبی بود؛ ولی بعد از آن دو تصمیم که پشت سرش برای شورای عالی فضای مجازی آمد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. نوری گفت: هیچ راهی برای اصلاح مصوبه مجلس وجود ندارد مگر آنکه شورای نگهبان این مصوبه را تایید نکند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونایی که این زیر نوشتین باید فیلتر شه ، واقعا حماقتتون مثال زدنیه! شما استفاده نکن! همه که نباید با چوب یه عده بسوزن!

  • مهسا

    این مردم میگن کسب و کار ما با فیلتر شدن اینستاگرام به هم میخوره باید بگم شما قبل اختراع اینستاگرام چجوری زندگی می کردید؟اینستاگرام فقط شده استندآپ کمدی و شوی لباس و مسخره بازی…هر دلقکی اومده توش…تنها راه ورود هم یه ایمیل هست. اینستاگرام کیفیت زندگی رو خیلی آورده پایین…لطفا حذفش کنید…تشکر از شما

    • ناشناس

      مهسا اگر کیفیت زندگیت رو اورده پایین اراده کن از گوشیت حذفس کن و الی برای دیگران نسخه نپیچ

    • ناشناس

      ربطی به قدیم نداره… قدیم مردم پیشرفته نبودن اما الان نسل به نسل همه به روز میشه و الان اکثر کسب و کار ها از طریق اینستاگرامه… شما فک کنم فقط ادمای دلقک و استند اپ کمدی رو دنبال میکنین… درحالیکه کلی پستای اموزشی مربوط به ارایشگری… اشپزی… دکترا… و کارهای هنری زیادی هست ک کلی میشه یاد گرفت

    • ناشناس

      تو توی ۱۴۰۰ سال پیش ذهنت گیر کرده و تا زنده ایی رو تردمیل واسه آرزوهات میدونی

    • ناشناس

      پس شما نباید از امکانات بروز استفاده کنین قبلا که نبود چه میکردید؟؟!!همون کارو بکنین

    • ناشناس

      تو استفاده نکن چرا فیلتر بشه مگه مجبوری

  • سینا

    کار خوبی. مثل ادم بیان اینجا دفتر نمایندگی بزن،مالیت بدن،درامدشون مشخص بشه، با فرهنگ و دین ما احترام بزن بعد درامد داشته باشن. بی جا میکن،از اون سر دنیا هر کاری دلشون میخواد میکن هیچ! اطلاعات بر میدارن برای خودشون!

  • ایمان

    سلام با نهایت احترام میخواستم عرض کنم که یک سری افراد به علت بیماری توان کار کار فیزیکی رو ندارن و اینستاگرام بستر کسب درامد رو به صورت مجازی برای این گونه افراد فراهم کرده میتونم نام ببرم ولی این حرکت خوب نیست . برای همین خودم رو میگم که منم جزو این افراد هستم و توانایی کار فیزیکی رو در این چند سال نداشتم .ممنون از شما .لطفا از دید همه به این موضوع نگاه کنید و نظر بدید.
    ممنون میشم اگه ادمین نظر منو بزاره تا مردم دیدیشون عوض شه…

  • ناشناس

    اگر واقعا مهندسین خبره ای دارید بیایید الگوریتمی بنویسید که محتوای جنسی و سیاسی را خودش فیلتر کنه و محتوای بازاریابی و مفید باقی بمونه

  • ناشناس

    من هزینه خانواده ام رو از فروش در اینستاگرام به دست میارم،اگر اینستا فیلتر شود من هم باید از همسرم جدا بشم چون هیچ شرایطی برای کار کردن ندارم،یعنی در جامعه شرایطی برامون وجود نداره،زندگی ما بخاطر تصمیم شما از هم میپاشه،متاسفم

  • ناشناس

    من هزینه خانواده ام رو از فروش در اینستاگرام به دست میارم،اگر اینستا فیلتر شود من هم باید از همسرم جدا بشم چون هیچ شرایطی برای کار کردن ندارم،یعنی در جامعه شرایطی برامون وجود نداره،زندگی ما بخاطر تصمیم شما از هم میپاشه،متاسفم

  • مارینا

    کاری با فیلتر شدن یا نشدنش ندارم هر چند که جنبه استفاده ش هم خیلی ها ندارن و بیشتر داره برای راه های منفی ازش استفاده میشهاما افرادی که از اینستا کسب درآمد میکنن میتونن یک سایت اینترنتی تاسیس کنن و ادرسشون رو تو پیجشون هم بزارن به این صورت با فیلتر شدن اینستا هم تا حد زیادی به کسب و کارتون خدشه ای وارد نمیشه
    و مشتری هاتون میتونن از این به بعد سفارشات رو از طریق سایتتون ثبت کنن

    • ناشناس

      میدونی هزینه طراحی ساخت چقدره؟!همه از پسش برنمیان

  • ناشناس

    فیلتر کنید این اینستا خانمان سوز رو تو روبه خدا

    • ناشناس

      تو بنای خانه رو درست بزار، ترس از آزادی اطلاعات نداشته باش

  • ناشناس

    ابتدا یک نرم افزار بومی مثل خود اینستا با همین امنیت اطلاعات شخصی و امکانات و سرعت ارائه دهید سپس درخواست فیلترینگ ان را بدهید.
    جلوی کسب درامد افراد رو نگیرید.
    تلگرام فیلتر شد چه اتفاقی افتاد؟؟ مردم به پلتفرم های داخلی روی اوردن؟؟؟ خیر , پلتفرم خارجی دیگری را جایگزین کردنداعتماد مردم را جلب کنید نه اینکه فیلتر بر سر راهشان قرار دهید
    اعتماد مردم را جلب کنید نه اینکه فیلتر بر سر راهشان قرار دهید
    اعتماد مردم را جلب کنید نه اینکه فیلتر بر سر راهشان قرار دهید(ابتدا خودمان را اصلاح سپس دنبال اصلاح بقیه باشیم)

    • ناشناس

      شما یه سر به روبیکا بزن عالیه
      یه ادرس از پیج جدید در روبیکا بزار توی پیج اینستااگه مثل من واقعا نگران کسب و کاری