کد مطلب: ۲۹۵۱۷۸

احتکار ۳ هزار و ۶۰۰ تن برنج در انبارها

احتکار 3 هزار و 600 تن برنج در انبارها

حسینی تبریزی از احتکار 3 هزار و 600 تن برنج در انبارها خبر داد و گفت: در شرایط کنونی به دلیل نوسات نرخ ارز هر پرس غذا قیمت ثابتی ندارد.

ناصر حسینی تبریزی رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش، درباره وضعیت فعالان این صنف، اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز موجب کاهش درآمد رستوران‌دارها و افزایش فشار اقتصادی بر روی کارگران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی به وارداتی بودن مواد اولیه از قبیل گوشت و کره اشاره کرد و گفت: نوسات نرخ ارز موجب افزایش قیمت گوشت، کره و سایر مواد اولیه شده است این افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش بیان کرد: لیست قیمت‌ها از ماه رمضان تا ماه رمضان سال بعد تایید می‌شود اما در شرایط کنونی به دلیل نوسات نرخ ارز هر پرس غذا قیمت ثابتی ندارد.

حسینی تبریزی درباره قابلیت جایگزینی مواد اولیه داخل کشور افزود: تولیدات داخلی در صورتی قابلیت جایگزینی محصولات خارجی را دارند که تولیدکنندگان با وجود افزایش قیمت‌ها به عرضه محصولات خود بپردازند و از احتکار آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار و 600 تن برنج در انبارها احتکار شده این در حالی است که هیچکس پاسخگوی این بی‌نظمی‌ها در بازار نیست.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش خواستار مجازات احتکارگران شد و بیان کرد: برخورد جدی با احتکار گران شرایط را برای تولیدکنندگان هموار می‌کند.

حسینی تبریزی در پایان تصریح کرد: نظارت بیشتر قوای اجرایی و برخورد قاطعانه با محتکران موجب برقراری نظم در جامعه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.