کد مطلب: ۵۸۳۳۸۶

احراز هویت در سجام از ۲۲۲ هزار نفر عبور کرد

احراز هویت در سجام از ۲۲۲ هزار نفر عبور کرد

تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در شهریور ماه سال جاری ۲۲۲ هزار و ۷۴۸ احراز هویت در سامانه سجام صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص شهریور ماه امسال، تعداد ۱۶۶ هزار و ۱۳۹ ثبت نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه « سجام » صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۲۲۲ هزار سهامدار در این ماه به ۲۲۲ هزار و ۷۴۸ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (مرداد) با رشدی بیش از ۱۲۳ هزار نفری مواجه شده است.

بر اساس آمار منتشر شده، در مرداد ماه امسال تعداد ثبت‌نام در سامانه «سجام» ۷۷ هزار و ۸۸۲ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۹۹ هزار و ۴۷۱ مورد بوده است.

۵ استان پیشرو در ثبت‌نام در «سجام»

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت‌‌نام شده در سامانه «سجام» در سومین ماه تابستان به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۳۷ هزار و ۱۵۸ مورد، کرمان با ۱۲ هزار و ۱۴۱ مورد، خراسان رضوی با ۱۱ هزار و ۶۴۴ مورد، اصفهان با ۱۱ هزار و ۴۹۳ مورد و خوزستان با ۱۰ هزار و ۹۷۱ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کمترین ثبت‌نام در «سجام»

از سوی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، ۵ استان « کهکیلویه و بویراحمد با ۱۱۰۹، خراسان جنوبی با ۱۱۶۹، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶۰، ایلام با ۱۳۱۸ و سمنان با ۱۳۷۸ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلمانی

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم شما دستتون به مسئولین بورس میرسه میشه لطف کنید و این پیشنهاد را به رییس سازمان بدهید. عرضه اولیه باید به گونه ای باشد که پول زیاد و جدید وارد بازار کنه نه این که شاخص را منفی کند چون مردم می خواهند با فروش سهام خود در عرضه اولیه مشارکت کنند برای این منظور سازمان بورس باید آگهی و ثبت سفارش را پس از ساعت بازار در روز چهارشنبه قرار بده و روز شنبه عرضه اولیه را تخصیص بدهد تا مردم در سه چهار روز فرصت تهیه پول داشته باشند اما این فرصت را نداشته باشند که سهام خود را به این دلیل بفروشند و این امر باعث رونق شدید بورس خواهد شد ان شاءالله چون پول جدید وارد بازار میشه

  • ناشناس

    اینهم یه پول مفت دیگه از سهامداران متضرر تو جیب بورس و عواملش

  • ناشناس

    سهام دار باید سجامی بشه ولی شرکت ها پس از این همه مدت هنوز سود مجامع را از طریق سجام به حساب سهام دار واریز نمی کنن ! سازمان بورس باید شرکت ها را مجبور کنه تمامی سود مجامع فعلی و سال های گذشته رو با جریمه تاخیر از طریق سجام به حساب سهام داران واریز کنن . چطوره اگه یه فرد عادی دو روز قسط وامش دیر بشه جریمه دیرکرد داره ولی این شرکت ها میلیون ها و شاید میلیاردها تومن پول سهام داران رو نگه داشتن و ککشون هم نمی گزه .