کد مطلب: ۵۶۷۴۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ اتفاق جدید برای قیمت طلا / پیش از خرید طلا این اخبار را بخوانید

۳ اتفاق جدید برای قیمت طلا / پیش از خرید طلا این اخبار را بخوانید

شاخص دلار عقب‌نشینی کرده، اخبار حاوی نااطمینانی از مذاکرات منتشر و تقاضاهای احتیاطی بازار طلا بیشتر شده است. آیا بازار طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد و متاثر از این اخبار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز رویترز گزارش داد که ارزش دلار برای سومین روز متوالی در محدوده نزولی ماند. آن طور که ایسنا گزارش رویترز را ترجمه کرده، رفتار معامله‌گران بازار ارز هنوز با احتیاط زیادی در مقایسه با هفته‌های قبل همراه است. بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که سیگنال کلیدی بعدی در تعیین مسیر دلار زمانی خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا زمان تغییر سیاست‌های فعلی و افزایش نرخ بهره از نرخ پایین فعلی را اعلام کند.

اما جدای از این سیگنال صعودی برای قیمت طلا، اخبار دیگر نیز وضعیتی مشابه دارند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در کویت اظهار کرد که مذاکرات بر سر احیای برجام نمی‌توانند به طور نامحدود ادامه یابد اما واشنگتن کاملا آماده است تا مذاکرات را ادامه دهد.

وی گفت: ما به دیپلماسی متعهد هستیم اما این پروسه نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد. ما می‌خواهیم ببینیم که ایران آماده انجام دادن یا ندادن چه کارهایی است و کاملا آماده‌ایم تا برای ادامه مذاکرات به وین بازگردیم. توپ در زمین ایران باقی است.

اما سومین پیام مهم برای بازار طلا مربوط به رفتار بازیگران آن است. دنیای اقتصاد نوشته است: برخی بازیگران حاضر در بازار عنوان می‌کنند که تقاضای احتیاطی در روزهای اخیر بالا رفته است. از نگاه آنها، جدا از توقف مذاکرات هسته‌ای و تهدید آمریکا مبنی بر تحریم‌های جدید، اعتراضات در کشور نیز موجب هراس شماری از معامله‌گران و افزایش خریدهای احتیاطی ارز و طلای آنها شده است. با این حال، بیشتر فعالان باور دارند که افزایش قیمت روزهای اخیر بیشتر به‌دلیل توقف مذاکرات هسته‌ای و تغییر فضای انتظاری بازارها بوده است.

در همین حال به نظر می‌رسد بازار طلا نیز در روزهای اخیر نسبت به اخبار گرانی دلار واکنش نشان داده است. محمد کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پایان هفته اخیر در گفتگو با صداوسیما از افزایش قیمت ۷۰۰ هزار تومانی سکه خبر داده و دلیل آن را بالا رفتن قیمت اونس جهانی و رشد قیمت ارز دانسته است.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا و سکه خبر داده و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌داند.

اما آیا در ادامه با توجه به اخبار مورد اشاره ممکن است روند فعلی طلا ادامه یابد؟ این روند چقدر ممکن است در ادامه پایدار باشد؟ خیلی از فعالان بازار معمولا برای خرید خود ابتدا به این دو سوال پاسخ می‌دهند. از نگاه برخی کارشناسان مانند شهاب موسوی در آینده بلندمدت مثلا چهار ساله روند طلا رو به صعود پیش‌بینی می‌شود اما برخی کارشناسان هم مثل او خوشبین نیستند. باید دید در هفته پیش‌رو طلا چه واکنشی به اخبار مورد اشاره نشان می‌دهد. آخرین نرخ آن را در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سینا

    5ساله میخوام برم خاستگاری دختری که دوسش دارم 5ساله ب پام مونده ولی من هیچی ندارم دارم دیونه میشم اگه پول حلقه خریدنو داشتم همین فردا میرفتم خاستگاریش نمیخوام از دستش بدم

    • حمید

      حالا پول حلقه داشتی بقیه مخارج زندگی چی توکه 3سال نتونستی بهتره عاشق نشی و ازدستش بدی

    • ناشناس

      داداش غصه نخور و منتظز هیچکس نباش خدا میگه حرکت کن بقیه اش با خدا.من عید یکریال پول نداشتم بزور خانوادمو بردم خاستگاری وحلقه فقط خریدم الان واقعا خداروشکر میکنم چون کلا همه چبی عوض شده تو عقد کنی ۲۰۰تومن وامت میدن و راه حل کارت اینه که فقط هدفتو مشخص کنیو هیچ جوری منحرف نشی از هدفت و هرجوریو عقد کنی

    • علیرضا

      بیا پول حلقت من میدم

    • عالی

      ????????

    • ناشناس

      منم میدم

    • ماه

      ب من بیچاره بده?

    • ناشناس

      برو ثبت مام کن

    • ناشناس

      خیلی بی عرضه ای

    • ناشناس

      سلام عزیزم بجایی خالی که نمیشه یعنی تواین ۵سال نتونستی یه حلقه بخری بعدش چجوری میخوای زندگی بچرخونم مثلا یه شب چیت یازنت دندونشون دردبگیره بایدچندملیون داشته باشی تا درست بشه دندونشون دیگه تهشوبخون وبقیه داستان ببخشید رک بودم.اماحقیقت تلخ

  • ناشناس

    سلام همه‌ی مردم دارن از گرسنگی میمیرند طلا نمیخواهم اولین کشور سرمایه دار هستیم ولی مردم فقیر

  • ناشناس

    بخداماتونون شب موندیم شماازطلاصحبت میکنیدادم نمیدونه چی بگه

  • ناشناس

    هی بازم درددلم تاره شد،سه تادخترقدونیم قددارم ارزوبه دل موندم که حداقل یه بارم که شده ببرم طلافروشی بگم عزیزای دلم شماکه بال بال میزنین برای یه انگشترطلا کدومودوس دارین براتون بگیرم،هرچی شب وروزجون میکنم به زوربه خورد وخوراکشون میرسم،چه برسه به طلا،والا شماهادلتون خوشه،نمیدونم تاکی بایدشرمنده بچه هام باشم تاکی بایداین زندگیه پرازاه وحسرت وشرمندگی وسرافکندگیوتحمل کنیم چراکسی به فکرکارگربیچاره نیست خدایاکجایی چرابه فریادمابیچاره هانمیرسی اگ هستی ماروهم ببین مگه مابنده تونیستیم هی هی هی

  • ناشناس

    توروخدابه دادمردم مظلوم سوریه ویمن برسدگشنه اند.

  • ناشناس

    فقط تجربه بهم ثابت کرده هر چی اخبار ایران گفت برعکس عمل کنم.اللن میگید طلا بالا نمیره پس برم بخرم???✋

  • ناشناس

    میگن طلا بالا نمیره. پس حتما بالا میره برید بخرید

  • شمس اله معروف به شمی

    از کرامات شیخ ما این است
    شیره را خورد و گفت شیرین است
    من مانده ام این آقای کشتی آرا با این همه افاضات چرا مقام بالاتری ندارد؟ غیر از نظرهای حکیمانه آیا کار دیگری نیز انجام می دهد؟
    اینکه با افزایش قیمت ارز قیمت طلا افزایش می یابد را که همه می دانند.حالا قیمت دلار چرا افزایش پیدا کرده و آینده چه می شود را خدا می داند و همه مردم ایران به غیر آقای کشتی آرا و سایر عزیزان بی غمی که باید بدانند. …

  • ناشناس

    دست روحانی و کابینه اش درد نکنه تمام این نعمات از صدقه سری اونه

  • محمد

    من ۲۸سالمه یک قرون پول ندارم چه برسه به طلا خریدن