کد مطلب: ۵۷۳۴۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران بخوانند / امروز در معاملات شستا تغییری ایجاد می‌شود؟

سهامداران بخوانند / امروز در معاملات شستا تغییری ایجاد می‌شود؟

امروز یکشنبه ۳۱ مرداد اولین روز معاملاتی هفته جاری بعد از گذشت ۶ روز تعطیلی است. مهم‌ترین خبرهای بورسی امروز که احتمالا بر روند بازار تاثیر بگذارند کدام خبرها هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز ۳۱ مرداد اولین روز معاملاتی بورس بعد از چند روز تعطیلی و وقفه معاملاتی است. کارشناسان پیش از این روند بازار امروز را مثبت ارزیابی کرده بودند و روند شاخص را به دلیل ثابت ماندن متغیرهای اثرگذار بر بازار صعودی پیش‌بینی کرده بودند.

_قیمت دلار در روز گذشته در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شد. همچنین طبق نرخ اعلامی صرافی بانک ملی قیمت دلار بدون تغییر نسبت به روز جمعه ۲۹ مرداد، ۲۵ هزار و ۹۲۱ هزار تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۴۰۸ هزار تومان برای خرید اعلام شد.

_همچنین بهای هر انس در بازارهای جهانی روز گذشته با کاهش همراه شد و به قیمت یک هزار ۷۸۱ دلار رسید. در بازار ایران هم به دلیل افزایش تقاضا سکه و طلا گران شدند.روز گذشته طلای ۱۸ عیار با هشت هزار تومان افزایش نسبت به چهار روز گذشته با قیمت یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان فروخته شد.

_ روز گذشته سکه طرح جدید هم با ۶۵ هزار تومان افزایش وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و در آخرین معاملات مجازی با قیمت ۱۲ میلیون و ۶۴ هزار تومان معامله شد.

_ روز گذشته در حکمی محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا برکنار شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید ضیاءالدین شجاعی برهان را به عنوان سرپرست شستا منصوب کرد. به نظر می‌رسدذ امروز این حبر معاملات شستا را تحت تاثیر خود قرار دهد. رضوانی‌فر دلیل برکناری خود را درخواست غیرقانونی سازمان تامین اجتماعی برای دریافت پیش سود سالانه این شرکت قبل از برگزاری مجمع عمومی و تعیین تکلیف حقوق سهامداران عنوان کرد.

_ با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا بدلیل تعطیلات اخیر، مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی یک هفته تمدید شد‌. پیش از این روز یکشنبه ۳۱ مردادماه، آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی تعیین شده بود.

_ بنابر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، بورس مسکن تحت عنوان «صندوق زمین و مسکن» که مراحل نهایی خود را سپری کرده با هدف جذب سرمایه‌ها برای پروژه‌ها، حفظ ارزش سرمایه‌های مردم و امکان خرید مسکن به صورت کامل و متری از نیمه دوم سال جاری و پس از کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار راه‌اندازی می‌شود.

_ مدیرعامل فرابورس ایران گفت: طبق تفاهم‌نامه فرابورس و بورس دمشق، خودروسازان ایرانی که در سوریه تولید می‌کنند، می‌توانند سهام خود را در بورس دمشق معامله کرده و فرابورس نیز کار آنان را تسهیل کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    خدا بخیر کنه

  • ناشناس

    آقا این معاملات اخیر وسدید را کنسل کنید پول ما رو برگردونید
    بخدا کلاهبرداری بدتر از این ندیدم یکساله پول مارو قفل کردن بعد با 51% منفی باز شده الانم همچنان قفل تو صف فروش !
    بعد میان میگن سهام بخرید کاری کردین با ما اصلا نمیشه اعتماد کرد
    من تو پرتفوم 14 تا سهم از فلزات پترشیمی خودرویی بانکی سرمایه گذاری همشون قرمزن
    البته نسبت به قبل یخرده بالا اومده ولی بعضی سهم ها واقعا کلاهبرداری میکنن
    دیگه نمیدونم اینا چقد دادن یا چقد گردنشون کلفته ک کسی جلو دارشون نیس !

    • فیروزنیا

      دوست عزیز منهم مثل شما هستم در وسدید معلوم نیست چه خبره کسی هم صداش در نمیاد . نه سهامدار و نه ناشر و ……
      تجارت نیوز یه گزارشی از این وسدید به مردم بده لطفا”

  • ناشناس

    لطفا شسپا را بازگشایی کنید
    این برای صدمین بار