کد مطلب: ۵۱۰۶۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / چرا سهامداران مجددا امیدوار شدند؟

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / چرا سهامداران مجددا امیدوار شدند؟

شاخص کل بورس بالاخره پس از چند هفته نزولی، در هفته اخیر دو درصد بازدهی مثبت داشت. اما برای هفته آینده آخرین اخبار نشان از چه سیگنال‌هایی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس بالاخره پس از چند هفته نزولی، در هفته اخیر دو درصد بازدهی مثبت داشت. اما برای هفته آینده آخرین اخبار نشان از چه سیگنال‌هایی دارد؟

ـ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا روز چهارشنبه اشاره کرده دولت بایدن مشتاق است که ایران به پیروی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، بازگردد.

ـ وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی مدعی شده برجام هر چند بی نقص نیست اما کماکان بهترین ابزار برای مقابله با ایران است.

ـ خبرگزاری دولتی تاس چهارشنبه شب به نقل از مقام وزارت امور خارجه روسیه و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشته است بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود در برجام نباید منوط به اجرای شروط یا تغییر در مفاد برجام شود.

ـ نماینده ایران در سازمان ملل در یادداشتی نوشته است: ایران به شرطی که کلیه تحریم‌های اعمال یا اعمال مجدد شده توسط دولت ترامپ لغو شود، به محدودیت‌های اولیه توافق شده در برجام بازمی‌گردد.

ـ با اعلام صورت‌های مالی سه خودروساز بزرگ کشور به بورس، مشخص شد آنها در مجموع توانسته‌اند در ۱۰ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید خود را افزایش دهند.

ـ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۴۰ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگانی که از ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ تا ۳۰ آذر سال جاری صادرات داشته اند، به کشور بازگشته است.

ـ وزیر اقتصاد با بیان اینکه کار بازار بورس تعیین قیمت اقلام نیست بلکه این بازار برای کشف قیمت‌هاست، گفت: بازار روند نزولی پیدا کرده حقوقی‌ها باید یک ایثارگری از خود به نمایش بگذارند تا بازار سرمایه اُفتش بیش از پیش نشود اینکه عده‌‌‌ای می‌‌آیند حقوقی کشون راه می‌‌اندازند یا در دل حقیقی ها آشوب ایجاد می کنند قطع به یقین به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

ـ رئیس جدید سازمان بورس گفت: برخی نوسانات اخیر بازار سرمایه ناشی از عوامل غیراقتصادی بود که باید آن را کم کنیم تا اعتماد به بازار سرمایه باز گردد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در جلسه مذاکرات مسقط ایجاد تمهیدات لازم برای توسعه روابط تجاری و رفع موانع مبادلات پولی و مالی انجام دادیم و معاونین وزارتخانه‌های صمت و بهداشت و درمان کشورمان و نیز معاون ارزی بانک مرکزی پیشنهادات و راهکارهای خود برای روان سازی امر تجاری و بانکی مطرح کردند.

ـ به جز این اخبار، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس هفته آینده گفته است: معاملات هفته آینده متعادل است و گرایش زیادی به روند صعودی دارد. اما به نظر می‌رسد در جریان معاملات هفته آینده گروه‌های غذایی و دارویی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بورس را در اینجا می‌توانید بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقیقت بازار شاخص کل هم وزنه که نزولی بود شاخص کل رو با 4تا سهام شاخص ساز مثبت کردن که بگن بازار روند صعودی پیدا کرده

  • ناشناس

    تمام کاراتون هدفمنده و در جهت پایین کشیدن سهام از اون دعوای ساختگی بر سر پالایش یکم گرفته تا به الان
    بازار توان جذب نقدینگی برای رشد سهام رونداره و شما دارید روز به روز سهام بیشتری به بازار وارد می کنید
    قشنگ معلومه چقدر به فکر ضرر های ملت بیچاره هستید به خدا قسم که یک ذره انسانیت دروجود شماها نیست

  • ناشناس

    آخه وزیر اقتصاد , وقتی دولت پولی برای تزریق به بازار سرمایه ندارد چرا الکی قول میدهید , ترامپ خبیث , برای جلوگیری از ریزش بورس آمریکا ۴۰۰ میلیارد دلار تزریق کرد آنوقت شما چند صد هزار میلیارد تومان خارج کردید و ۶ ماهه با روح و روان مردم بازی میکنید

  • ناشناس

    باورودبانک ها به بازار سهام وپول کلانی که دراختیار انهاست بازار سیرنزولی رادرپیش گرفت حقوقیها با چندین کد بورسی که دارند ازیک سوعرضه ابشاری دارند وازسوی دیگرخودشان هم همانرامیخرند حقیقی ها وسهامداران خرد ازترس ریزش بیشتر بازار .سهام خودراباقیمت دلخواه حقوقی ها عرضه میکنند .بانکهاباید بوظایف قانونی خود که درقانون امده عمل کنند،کدهای بورسی حقوقیها بانامهای مختلف باید کنترل وحذف شود وگرنه روزگار سهامدارخرد ازاین بهتر نخواهدشد

  • وضعیت اسفناک بورس

    این چرندیات چیه؟ بازدهی مثبت کجا بود؟ پس چرا ضررهای ما هر روز داره بیشتر میشه؟
    این همه تیتر بیخود نزنید لطفا.
    قیمت خیلی از سهام ها به یک سوم و حتی یک چهارم رسیده، حتی تعدادی دیگه از سهام ها مانند خزامیا، خمحرکه، لپارس و … به یک پنجم رسیده.

  • ناشناس

    مراقب باشید شاخص تا600هزار ریزش داره

  • ناشناس

    دولت مجبوره برا کسری بودجه خودشم که شده بورس رو بالا ببره

  • ناشناس

    تا وقتی افسار بازار دست حقوقی ها باشه خبری از صعود نیست
    در کل باید عرض کنم که نقش من و شما در این بازار هیچه بازار روندشو دستوری پیش گرفته هر جا حسن جان بسش شد و دید از اون جا به بعد صعود هستش که بیشتر بهش حال میده اون وقت پاشو از خرخره ی بازار بر میداره تا به روند طبیعی خودش که البته صعود هست برگرده البته با شتاب بیشتر چون اون موقع باز صلاح اون در افزایش شتاب صعود بازار هست باید دید کی روش بازی این کفتار بی صفت عوض میشه

  • داود

    من میخوام تفاوت معامله در بورس را با معامله قمار بدانم آیا وارد شدن در بورس جایزاست

  • ناشناس

    نگران نباشید دهه فجر هس ، پس بازار بورس هم گل و بلبل‌ه