کد مطلب: ۵۰۸۸۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / ۴ نشانه صعود احتمالی شاخص بورس

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / ۴ نشانه صعود احتمالی شاخص بورس

آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا و افزایش احتمال کاهش تحریم‌ها، برگشت روند صعودی قیمت دلار و طلا، تغییر ریاست سازمان بورس و روند صعودی آخرین روز کاری بورس در هفته اخیر شاید چهار سیگنال مهم برای بورس هفته آینده باشد. اما علاوه بر این، اخبار مهم دیگری نیز وجود دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص بورس در هفته اخیر بار دیگر یک روند نزولی داشت و حدود چهار درصد دیگر افت کرد. طی یک ماه اخبر در مجموع ۲۰ درصد شاخص بورس ریزش داشته است. در عین حال، آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا و افزایش احتمال کاهش تحریم‌ها، برگشت روند صعودی قیمت دلار و طلا، تغییر ریاست سازمان بورس و روند صعودی آخرین روز کاری بورس در هفته اخیر شاید چهار سیگنال مهم برای بورس هفته آینده باشد. اما علاوه بر این چهار اتفاق، شش خبر مهم دیگر نیز وجود دارند.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا نیازمند به نفت و گاز ایران است، گفت: شما امروز را نبینید که چند سال ما را در فشار و تحریم گذاشتند، بالاخره جهان و منطقه به نفت و گاز ایران آن هم با جایگاهی که ایران دارد نیازمند است.

ـ وزیر نفت در خصوص روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و اثر آن بر فروش نفت ایران گفت: باید چند روزی صبر کنیم. بیژن زنگنه همچنین گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت؛ ریل‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخش بسیار سنگین مسیر طی شده است.

ـ رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی می‌گوید که دلارهای بلوکه شده تا پایان سال از کره جنوبی آزاد می‌شود؛ این در حالی است که به گفته دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی ۸۰ درصد شرکت‌هایی که عضو اتاق بودند، مبادلاتشان با کره جنوبی قطع و بیشتر مبادلات تجاری متوقف شده است.

ـ بانک مرکزی با تزریق ۵۷٫۲ هزار میلیارد ریال نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۲۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

ـ وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می‌شود، گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه‌‌‌ها شروع کنیم.

آخرین اخبار درباره پیش‌بینی بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نظرات کارشناسی بورسی مزخرف ترین و بی پشتوانه ترین نظریه ها هست یک رمال بهتر پیش بینی میکنه ونظر میده تا کارشناسانتون

    • ناشناس

      موافقم عزیز

  • فرهاد

    فعلا بلند مدت سرمایه گذاری نکنید به صورت هفته ای در کف بخرید و تو سقف بفروشید و نوسانگیری کنید تا اوضاع بورس تثبیت بشه نشانه های خوبی برای رشد بورس در ماههای آتی وجود داره امیدوارم ضررهای اوناییکه قبلا تو سقف خریدن هرچه زودتر جبران بشه و دفعه بعد با علم و آگاهی و سواد بورسی دست به خرید و فروش بزنن

    • ایهان

      فرهاد به خدا من نمی دانم شیرین کجاست من چجوری نوسانگیری کنم

  • ناشناس

    جان من تجارت نیوز کل پولم رفته دلم و با این کامنت خوش کردم حداقل منتشر کن کمتر از ۳۰درصد از پولم باقی مونده اجازه بده اینجوری خرج کنم

  • پیمان

    کسی چیزی از نظر کارشناسان تجارت نیوز میفهمه ؟ یا همه مثل من هستین

  • علی

    روند افزایشی به شدت طلا

  • ناشناس

    تا دو روز مثبت میشه همه فاز مثبت میگیرن
    وقتی که منفی میشه آه و ناله میکنن و میگن که دولت گفت بیا تو بورس
    عقل هم خوب چیزیه

  • ناشناس

    بی تردید هرچی دولت گفته برعکسش مردم دیدن وسال آینده احتمالا دلار بالای 40 هزار تومان را تاچ خواهد کرد، ضمنا مردم ورود پول دیگه نخواهند داشت، بجز این که جهت افزایش اعتماد، دولت یه کم از پولهایی که از مردم را گرفته بهشون برگردونه بعدش هم خروج سهامدار های خورد از بورس اتفاق خواهد افتاد ونتیجتا شاخص بازم در محدوده ی 500 هزار تا 600 هزار واحد به کار خود مثل سال‌های قبل از 98ادامه خواهد داد با بورس بازان حرفه ای، یه کم صادق وواقع بین باشیم حداقل با خودمون

  • ابولفضل

    جون هرکی رو دوست دارید بزارید بازار سهام یه جونی بگیره شاخص بیاد به یک وچهارصد بعد عرضه اولیه بزارید.بدبختمون نکنید خواهش میکنم.

  • مخ بورس

    ببینید خرید و فروشو صبورانه بکنید هیجانی عمل نکنید اگه هیجانی عمل بکنید قطعا ضرر میکنید با آرامش ماملات انجام بدین

  • ناشناس

    باید ببینیم این همه صحبت‌های مسئولین که مردم اعتماد کننده به نظام و دولت را حمایت می‌کنیم تا حداقل ضررشان ازبین برود اثر دارد یا فقط برای ساکت کردن است
    امیدواریم کاری کنند جلوی این ضرر ملی (بی اعتمادی مردم به نظام) را بگیرند.