خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۲۲۵۱

معامله‌گران بخوانند / اخبار مهم مذاکرات در ۲۴ ساعت اخیر

معامله‌گران بخوانند / اخبار مهم مذاکرات در ۲۴ ساعت اخیر

در ۲۴ ساعت اخیر اخبار مهم سیاسی برای بازارها منتشر شده است که هرکدام سیگنالی برای بازارهای مالی محسوب می‌شوند. چکیده‌ای از این اخبار را در زیر بخوانید:

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ۲۴ ساعت اخیر اخبار مهم سیاسی برای بازارها منتشر شده است که هرکدام سیگنالی برای بازارهای مالی محسوب می‌شوند. چکیده‌ای از این اخبار را در زیر بخوانید:

ـ «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا گفته است: طرف اروپایی در تلاش است تا تاریخ از سرگیری مذاکرات وین را مشخص کند. (باشگاه خبرنگاران)

ـ وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند که شامل چهار شخص و دو نهاد می‌شود.(تسنیم)

ـ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی آمادگی این کشور را برای مذاکراتی که آن را از روی حسن نیت می‌خواند و در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای باشد اعلام کرد.(ایسنا)

ـ علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه گفته که گفتگوهای ایران با کشورهای چهار به اضافه یک سازنده است. وی گفته است: ما گفتگوهای جدی و صریحی برای لغو تحریم‌هایی ظالمانه داشتیم، ما نگاه و الزامات خود را مطرح کردیم. بنا بود با کشورها، گفتگوهای دوجانبه داشته باشیم که در این چارچوب به روسیه آمدم.(ایسنا)

ـ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرده است: اگرچه آژانس جزو طرف‌های مذاکرات وین نیست، اما از آنجا که این نهاد ضامن اجرای تعهدات هسته‌ای ذیل هرگونه توافق میان کشورهای مذاکره‌کننده در وین است، نتیجه مذاکرات برایش اهمیت دارد. هرچند متاسفانه با رئیس جمهور جدید ایران هنوز دیداری نداشتم اما امیدوارم بتوانم با او دیدار کنم.(تسنیم)

ـ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد اروپا شده که یورونیوز گزارش داده برجام از محورهای گفتگوها در حاشیه نشست گروه ۲۰ است.

ـ سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار اخیر معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی این نهاد، از تلاش برای تعیین تاریخ بازگشت به مذاکرات وین خبر داده است.(فارس)

آخرین اخبار را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اصغر

    دولت در شهریور ماه رکورد زده و ۶۳ همت ناقابل اوراق فروخته اند. بازار سهام را هم طوری ذلیل کرده اند که نه فقط مردم که حتی بعضی حقوقی های بزرگوار، صف می کشند تا سهام بفروشند به هیمن زودی دستشان رو شد و صدای سهامداران درامد

    • ناشناس

      مطمئن باشید که برجامی در کار نیست این قصه سر دراز دارد شتر در خواب بیند…….

  • ناشناس

    پای میز مذاکره نزول نرخ دلار به ۲۵۰۰۰ تومان🙂

  • ناشناس

    آمریکایی ها که حسن نیت شون رو همین اول ثابت کردن با تحریم چند مقام و نهاد ایران دیگه معلومه از مذاکرات چی میخوان .ما هم که با یه تحدید کلامی سریع میریم میشینیم رو میز مذاکره وقتی ما زود شل کنیم اونا هم این بلاها رو سرمون در میارن