کد مطلب: ۳۱۶۰۱۴

اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ۳۶ هزار روستا

اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ۳۶ هزار روستا

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: هر ساله حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ۳۶ هزار روستا لحاظ می‌شود.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: هر ساله حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ۳۶ هزار روستا لحاظ می‌شود و از سال ۱۳۸۴ با حمایت مجلس و پیشنهادات دولت‌های گذشته مصوب شد که در کنار آن هر ساله ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در هر استان بازسازی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، هادی درفشی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن استان قزوین طی سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی داشته است و علاوه بر بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده در استان، در زلزله ورزقان و کرمانشاه نیز خدمات شایانی را ارائه داده است.

وی با اعلام اینکه بازسازی ۳۶۰۰ واحد مسکونی در ۲۰۰ روستای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بود، تشریح کرد: بخش عمده این بازسازی به اتمام رسیده است و تا حدود سه ماه آینده تمام اقدامات مربوط به بازسازی واحدهای مسکونی کرمانشاه که برعهده قزوین بود به پایان خواهد رسید.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه به دلیل وسعت روستاها شاید سال‌ها زمان نیاز است که روستاها را به حد اعتدال و آنچه انتظار می‌رود، برسانیم، اضافه کرد: هر ساله حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ۳۶هزار روستای کشور لحاظ می‌شود و از سال ۱۳۸۴ با حمایت مجلس و پیشنهادات دولت‌های گذشته مصوب شد در کنار آن هر ساله ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در هر استان بازسازی شود.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسکن روستایی در هر سال در نظر گرفته می‌شود، تشریح کرد: احداث دو میلیون واحد مسکونی روستایی در دستورکار قرار داشت که ۱۷۰۰ واحد تکمیل شده و حدود ۳۰۰ واحد از آن نیز در حال تکمیل است.

وی با اشاره به تثبیت جمعیت روستاها تصریح کرد: این امر زمان زیادی را می‌طلبد و در سال‌های اخیر با اقداماتی و خدماتی که در روستاها انجام و ارائه شده است، شاهد بازگشت جوانان و خانواده‌های روستایی به روستاها هستیم.

درفشی تاکید کرد: در تلاش هستیم تمامی ویژگی‌های روستاها از جمله پتانسیل گردشگری آن‌ها را در کنار اشتغال روستایی فعال کنیم.

وی افزود: هزار روستا داریم که طرح‌های هادی بیش از ۹۶درصد این روستاها تمام شده است.

در این مراسم محمد همتیان، مدیرکل سابق بنیاد مسکن استان قزوین تودیع و گونجی به‌عنوان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین معارفه شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.