کد مطلب: ۷۴۵۱۹۱

اخذ عادلانه مالیات چه نقشی در پیشرفت کشور دارد؟

اخذ عادلانه مالیات چه نقشی در پیشرفت کشور دارد؟

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این موضوع که برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی برنامه منسجمی وجود ندارد بر این موضوع تاکید کرد که اخذ مالیات باید به صورت عادلانه انجام گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها افزایش مشکلات اقتصادی و ناعادلانه بودن برخی نرخ‌ها و تاثیر آن بر کالاهای اساسی باعث ناآرامی بسیاری از شهروندان شده است.

رئیس قوه قضائیه بارها تاکید کرده است که باید با مسببان مشکلات اقتصادی برخورد جدی صورت گیرد ولی این وعده‌ها تا امروز تنها درحد حرف باقی مانده است.

اژه‌ای در زمینه رسیدگی به وضعیت اقتصادی و برطرف شدن مشکلات مالیاتی در جلسه ای با مدیران امور مالیاتی به طور ویژه به این موضوعات پرداخته است.

رئیس قوه قضاییه صبح امروز در مراسم دیدار با مدیران امور مالیاتی اعلام کرد که ما در کشور در زمینه مسائل اقتصادی یک برنامه منسجمی نداریم و به همین دلیل بسیاری ار اقدامات دولت و مسئولان نتیجه مناسب را نمی‌دهد.

وی بر یکپارچگی مسائل اقتصادی تاکید کرد و گفت: دریافت مالیات به صورت عادلانه امری ضروری است و متاسفانه مدت زیادی است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی راهکار مناسبی وجود ندارد.

اژه‌ای می‌گوید: اخذ مالیات عادلانه از افرادی که به سبب میزان درآمدهایشان باید مالیات بپردازند و توجه به وقت معینی که باید این مالیات ستانده شود تا در جهت پیشرفت کشور هزینه شود، از نکات و موضوعات بسیار حائز اهمیت است؛ ما در موضوعات اقتصادی از آن جهت که به سهولت نفت خام فروخته‌ایم و درآمدی برای کشور حاصل شده است، به سمت اصلاح امور و فرایندها حرکت نکرده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه شفاف‌سازی در فرآیندهای مالیاتی را امری ضروری دانست و گفت: اگر میان رقم اولیه مالیات ابلاغ شده برای یک مؤدی و مبلغ تعیینی پس از اعتراض این مؤدی اختلاف زیادی وجود داشته باشد، این امر بیانگر وجود یک آسیب و نقص جدی در سازمان امور مالیاتی است که متولیان امر باید در جهت رفع آن، نهایت تلاش و مساعی خود را به کار ببندند.

جرایم مالیاتی مودیان بخشیده می‌شود؟

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع بخشش جرائم مالیاتی برخی مؤدیان، بر ضرورت وجود معیارهای مشخص جهت اعمال بخشش جرائم مالیاتی و شفاف‌سازی سازمان امور مالیاتی در این مقوله تاکید کرد و گفت: آیا سازمان امور مالیاتی برآوردی داشته است که چه میزان از جرائم مالیاتی بخشیده شده است و این اعمال بخشش‌ها بر اساس چه معیارها و ضوابطی بوده است؟ نمی‌خواهم از تعبیر سلیقه‌ای استفاده کنم اما معیار روشنی برای اعمال بخشش‌های جرائم مالیاتی باید وجود داشته باشد و باید مشخص باشد بر اساس چه معیارهایی جریمه فلان مؤدی مالیاتی بخشیده شده اما مؤدی مالیاتی دیگر از این بخشش محروم بوده است؛ چنانچه این معیارها روشن نشود ممکن است برای دستگاه‌های نظارتی ذهنیت‌هایی ایجاد شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به آسیب‌شناسی برخی مقولات ناظر بر ارائه لوایح و تقنین در کشور پرداخت و گفت: بعضاً ما در ارائه لوایح و قانونگذاری پیرامون یک موضوع یا مقوله، به جهات مختلف آن موضوع یا مقوله توجه نمی‌کنیم و آن جامع‌نگری لازم را نداریم و همین امر سبب می‌شود تا لاجرم پس از چندی از تصویب و اجرای قانون مزبور، به اصلاح آن روی آوریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مغازه دار
    تولید کننده
    دکتر
    معلم
    پرستار
    کارمند کارگر
    مالیات بدهند ،مالیات از زحمت کاریاما دلال مسکن، دلال خودرو ،دلال احتکار شلتوک برنج ،ولال احتکار زمین ،سوداگران مسکن مالیات ندهندامروز زمین مسکونی میخرد در بنگاه از فروشنده واقعی پول لازم یک میایارد فردا به خریدار واقعی پرستار ،معلم ،کارگر که از حقوق هم مالیات دادند و سند به نامش خواهد خورد می فروشد یک میلیارد و دویست تازه این دویست میلیون هم جز مالیات دلال نبست
    بحث خودرو هم همینطور
    بحث طلا
    بحث ارز