کد مطلب: ۱۴۷۱۲۶

مدیر شرکت برق تهران اعلام کرد؛

ادارات بیشترین رشد مصرف برق را دارند

ادارات بیشترین رشد مصرف برق را دارند

مدیرکل شرکت توزیع برق تهران بزرگ از رکورد ۱۵ ساله نداشتن خاموشی عمومی در شبکه کشور خبر داد.

حسین صبوری در دومین نشست شورای اداری استان تهران افزود: تهران ۳۲ هزار کیلومتر شبکه برق دارد که چهار درصد شبکه کشور و ۷۰ درصد آن کابلی و زمینی است. تهران بزرگ ۱۸ هزار پست برق دارد که سه درصد کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی از مصرف ۲۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان ۱۰ درصد مصرف کشور را تشکیل می‌دهد. میزان تلفات برق در شبکه دو دهم درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. ۷۶ درصد مشترکان برق خانگی هستند که ۴۰ درصد برق را مصرف می‌کنند. شرکت‌های عمومی و دستگاه‌های دولتی ۸/۸ دهم درصد از مشترکان را تشکیل می‌دهند که ۲۵ درصد برق تهران را مصرف می‌کنند، سایر مصارف شامل تجاری و صنعتی و کشاورزی نیز ۱۵ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند که ۲۴ درصد برق تهران را مصرف می‌کنند.

مدیر کل شرکت توزیع برق تهران بزرگ بیشترین مصرف برق سال ۹۶ در تهران ۲۰ تیر با ۴ هزار و ۵۳۳ مگاوات ثبت شد. این در حالی است که به صورت میانگین سالانه ۳/۵ درصد مصرف پیک برق در کشور افزایش می‌یابد. به صورت میانگین سالانه ۶ درصد مصرف برق افزایش می‌یابد اما امسال به سبب شرایط خاص دمایی در چهار ماه نخست ۵/۲ دهم درصد رشد مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشتیم. بیشترین میزان رشد مصرف در بخش اداری با ۹ درصد است.

این مقام مسئول گفت: ۵۰ درصد برق در بخش اداری برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مصرف و ۲۰ درصد روشنایی و ۳۰ درصد صرف تجهیزات اداری می‌شود. بر اساس افزایش هر یک درجه دما از ۳۶ درجه سانتیگراد به بالا، مصرف برق در بخش دولتی ۱۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد، در صورتی که بر اساس مصوبه دولت دستگاه‌های دولتی در زمان پیک مصرف باید ۹ درصد صرفه جویی داشته باشند که ۹۰ مگاوات خواهد بود. دستگاه‌های اداری باید ۲۰ درصد مصرف خود را از انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی استفاده کنند.

صبوری افزود: میانگین مصرف انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی در کشور ۴ درصد است که این رقم در تهران ۹ درصد است. ۶۳۲ مرکز ضروری و حیاتی در تهران وجود دارد که باید به تجهیزات برق اضطراری مجهز باشند. در سال ۹۵ موفق به مدیریت مصرف و کاهش ۳۶۶ مگاوات برق در کشور بودیم. هزار و ۷۲ میلیارد تومان برای نوسازی شبکه برق سرمایه‌گذاری شده است. این در حالی است که تهران ۴ و نیم میلیون مشترک دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.