کد مطلب: ۴۰۵۵۸۱

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه:

پیش‌بینی تداوم سقوط قیمت لیر / ارز ترکیه چه خواهد شد؟

پیش‌بینی تداوم سقوط قیمت لیر / ارز ترکیه چه خواهد شد؟

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید: با کاهش میزان تردد به کشور ترکیه و همچنین محکوم کردن جهان به اقدام اخیر ترکیه تقاضا برای خرید لیر کاهش و ارزش پول ملی ترکیه افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با ادامه درگیری‌های نظامی اخیر ترکیه با کردهای سوری تحلیلگران از کاهش تقاضا و همچنین ارزش لیر خبر می‌دهند.

در همین حال رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه در پاسخ به این پرسش که درگیری نظامی میان ترکیه و سوریه تا چه میزان بر کاهش ارزش لیر اثرگذار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: درگیری اخیر نظامی میان ترکیه و سوریه تاثیر زیادی بر کاهش ارزش لیر گذاشته است و در روزهای آینده نیز ممکن است نظام اقتصادی این کشور را منزوی کند؛ چرا که در آمدهای ترکیه بیشتر بر اساس حضور توریست به این کشور به‌دست می‌آید.

سیدجلال ابراهیمی اظهار کرد: موج اخیر درگیری‌ها میان سوریه و ترکیه بر روند نزولی شدن اقتصاد این کشور اثر زیادی دارد. این درگیری‌ها می‌تواند بر سقوط ارزش لیر اثرگذار باشد. در این بازه زمانی نیز قیمت لیر به تدریج روند نزولی دارد. از سوی دیگر زمزمه‌ها نیز حاکی از کاهش میزان توریست به این کشور است. به هر حال هرگاه توریست در منطقه‌ای احساس خطر و ناامنی داشته باشد از سفر به آن کشور صرف نظر می‌کند.

ابراهیمی گفت: یقینا با کاهش میزان تردد به کشور ترکیه و همچنین محکوم کردن جهان به اقدام اخیر ترکیه تقاضا برای خرید لیر کاهش می‌یابد و همین موضوع افت قیمت لیر را به همراه دارد. در چهار روز اخیر قیمت لیر از یک هزار و 990 تومان به یک هزار و 940 تومان رسیده است و این افت ارزش لیر در طول تاریخ بی‌سابق بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • منوچهر

    فعلا” که توافق حاصل شد و نظرات آبکی شما مثل همیشه نشان دهنده نداشتن اطلاعات از جهان پیرامون داره

  • ناشناس

    والا هر روز بهتر از دیروز قیمت لیر به گفته تحلیل گران بالا خواهد رفت حداقل تا کریسمس

  • ناشناس

    نظری ندارم . شنونده ی خبر باید عاقل باشه .شما هر چه دوست دارید بنویسید

  • ناشناس

    تورو خدا یکم به روز باشید ???