خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۷۴۴۹

ظریف:

ادعای هیلی ادعایی کاملا بی پایه است

ادعای هیلی ادعایی کاملا بی پایه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ، پشت پا زدن به آن ادهاعایی بود که خودشان در زمینه حقوق مردم فلسطین مطرح می‌کردند.

وزیر خارجه ایران گفت: در اینکه صحبت‌های خانم هیلی هیچ مستنداتی نداشت شکی نیست و دیدیم که حتی خود غربی‌ها هم درخصوص بی‌پایه و اساس بودن و قانع کننده نبودن این ادعاها، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد جواد ظریف در ادامه افزود: گروه رسیدگی سازمان­ ملل هم­ اعلام کرد در موشک‌هایی که در یمن دیده شده قطعات ساخت آمریکا هم وجود داشته است.

ظریف گفت: منبع تسلیحات منطقه کاملا مشخص­ و واضح است که هواپیما‌هایی که مردم یمن را­ بمباران می‌کند و بمب‌هایی که استفاده می‌شود هواپیما­ و بمب‌های آمریکایی است و این واقعیت را­ کسی نمی‌تواند­ کتمان کند.

وزیر امورخارجه ادامه داد: اهداف این ادعا‌ها برای به فراموشی سپردن حضور آمریکا در جنایاتی است که در منطقه ما بخصوص در یمن صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آن‌ها برای به فراموشی سپردن حرکت بسیار خطرناک ترامپ درخصوص به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این ادعا‌ها را مطرح می‌کنند.

ظریف تاکید کرد: به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ، پشت پا زدن به آن ادهاعایی بود که خودشان در زمینه حقوق مردم فلسطین مطرح می کردند.

وزیر امورخارجه افزود: این نیز حرکتی بود که همه دنیا چه در داخل آمریکا و چه در خارج آمریکا و حتی بعضی از طرفداران صهیونیست‌ها هم، آن را به عنوان حرکتی خطرناک محکوم کردند.

ظریف با اشاره به حمایت آمریکا از محاصره یمن توسط رژیم سعودی گفت: این محاصره باعث ایجاد بدترین شرایط، قحطی، گرسنگی و شیوع بیماری در یمن است؛ همانطور که­ ۷۰۰ هزار مورد ابتلاء به بیماری وبا در یمن شناسایی شده است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.