کد مطلب: ۲۹۹۳۷۳

ارائه طرح کاهش مالیات بخش تولید به دولت

ارائه طرح کاهش مالیات بخش تولید به دولت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از طرح کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵ درصد فعلی به ۲۰ درصد خبرداد.

سید کامل تقوی‌نژاد در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: پیشنهاد این طرح به دولت ارائه شده تا با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها تکمیل شود و البته نیاز به طی شدن فرآیندهای قانونی در مجلس دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت قرار گفته است گفت: از ابتدای اجرای طرح سلامت تاکنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب این وزارتخانه واریز شده است.
تقوی نژاد از پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب دهداری‌ها و شهرداری‌ها خبر داد و مجموع مالیات بر ارزش افزوده را ۲۶۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با تاکید بر اینکه ۸۵درصد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده از طریق ابراز مودیان حاصل میشود گفت: ۸۰ درصد درامدهای شهرداریها از این مسیر تامین میشود که تنها در ۵ ماه نخست امسال ارزش ان ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده است که صرف خدمات شهری ساخت پل‌ها ،خیابان‌ها و پارک‌ها میشود.
وی در عین حال از طرح کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵ درصد فعلی به ۲۰ درصد خبرداد و اینکه پیشنهادات آن به دولت ارائه شده تا با همکاری دیگر دستگاهها و نهادها تکمیل شود و البته نیاز به طی شدن فرآیندهای قانونی در مجلس دارد.

شناسایی ۲۲ هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی

معاون وزیر اقتصاد گفت: در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، ۲۲ هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی شناسایی شده و روند پیگیری وصول آنها ادامه دارد.
تقوی‌نژاد تاکید کرد: یکی از مهم ترین بحث‌ها ارائه اطلاعات هویتی افراد به خصوص افراد ناتوان به افراد سودجو است که باعث شده تا بدهی‌های مالیاتی بزرگی برای افراد ارائه دهنده اطلاعات ایجاد شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.