کد مطلب: ۳۳۱۴۷۲

دو فعال بازار در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

ارزانی کالاهای خوراکی چقدر واقعی ا‌ست؟

ارزانی کالاهای خوراکی چقدر واقعی ا‌ست؟

دو فعال بازار می‌گویند: در شرایط فعلی بازار وضعیت باثباتی را طی می‌کند. آنها معتقدند که در آینده قیمت کالاهای خوراکی روند باثباتی را می‌گیرد و در عین حال به سمت ارزان‌تر شدن پیش خواهد گرفت.

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است قیمت کالاهای خوراکی ارزان شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در شرایط فعلی وضعیت بازار به‌طور نسبی باثبات است. البته ما در برخی موارد با رکود مواجه هستیم اما به‌طور کلی در تامین اقلام ضروری مشکلی وجود ندارد.

علی فاضلی افزود: بازار در زمینه تامین کالاهای ضروری و استراتژیک هیچ مشکلی ندارد و بنابراین هیچ دغدغه خاطری را در راستای کمبود یا نایاب بودن کالاها نداریم. در حوزه قیمت کالاهای خوراکی هم وضعیت به همین منوال پیش می‌رود.

او اظهار کرد: اینکه پرسش‌هایی مبنی بر اینکه کالا ارزان می‌شود یا خیر، شاخص‌ها نشان می‌دهد در برخی اقلام یا به سمت تثبیت یا تقلیل قیمت‌ها پیش رفته‌ایم. به خصوص اینکه در کالاهای تولیدی همچون مصالح ساختمانی برآوردها حاکی از آن است که قیمت‌ها روند باثبات و نزولی را نشان می‌دهد.

فاضلی گفت: تدابیر در خصوص کنترل بازار نیز حفظ ثبات قیمت‌ها، رصد و تنظیم بازار برای ارزان‌تر شدن قیمت کالاهاست.

قیمت کالاهای خوراکی

رئیس اتاق اصناف ایران می‌گوید: اینکه پرسش‌هایی مبنی بر اینکه کالا ارزان می‌شود یا خیر شاخص‌ها نشان می‌دهد در برخی اقلام یا به سمت تثبیت یا تقلیل قیمت‌ها پیش رفته‌ایم.

تثبیت نرخ ارز قیمت خوراکی‌ها را ارزان می‌کند

در عین حال نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران ارزان‌تر شدن قیمت کالاهای خوراکی را منوط به تثبیت نرخ ارز دانست و به تجارت‌نیوز گفت: ارزان‌تر شدن قیمت تمام کالاها وابسته به نرخ ارز است. بنابراین رسیدن به ثبات قیمت کالاها زمان‌بر است.

ابراهیم درستی افزود: چنانچه اقلام خوراکی وارداتی با نرخ ارز چهار هزار و 200 تومان ترخیص و راهی بازار شود کالاها با قیمت بالا نمی‌توانند با قیمت کالاهای وارداتی رقابت کنند. به نظر می‌رسد که هر چه به سمت جلو قدم برداریم، بازار روند باثبات‌تری را به خود خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ارزانی کالاهای خوراکی واقعی نیست. قیمت کالاهای خوراکی زیاد شده، کالاهای خوراکی که به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شه قیمتشون زیاد شده اما حجمشون توی بسته‌هاشون کم شده.