کد مطلب: ۴۴۸۲۲۹

ارزش سهام عدالت به نرخ امروز چقدر است؟

ارزش سهام عدالت به نرخ امروز چقدر است؟

محاسبات نشان می‌دهد ارزش روز سهام عدالت برای یک سهام کامل ۱۷ میلیون تومان و برای دیگرانی که صاحب نیمی از این سهام هستند، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر موضوعی که بیش از هر چیزی برای دارندگان سهام اهمیت پیدا کرده، این است که ارزش سهامشان بعد از این سال‌ها چقدر افزایش یافته است.

برای بررسی این موضوع، ابتدا لازم است گفته شود که به‌طور معمول ارزش سهام در روند عرضه و تقاضا و در بازار بورس تعیین می‌شود و بر همین اساس، نیاز است آزادسازی صورت گیرد و سپس برهم‌کنشی نیروهای عرضه و تقاضا بر یکدیگر قیمت تعادلی بازار را مشخص خواهد کرد، اما با این حال همیشه برای هر کالا و بنگاهی یک ارزش طبیعی وجود دارد که با هزینه تولید و در مورد دوم ارزش دارایی‌ها سنجیده می‌شود. در اینجا مبنای محاسبه درباره شرکت‌های بورسی همان ارزش روز شرکت در بازار و برای دیگر شرکت‌ها ارزش دارایی‌های آنها قرار گرفته است.

از ۴۹ شرکت موجود در پورتفوی سهام عدالت، ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی هستند. طبق اطلاعات پایگاه اطلاع‌رسانی سهام عدالت ارزش مقطع واگذاری شرکت‌های مذکور حدود ۲۶.۶ هزار میلیارد تومان بوده که در ۱۳ اردیبهشت امسال، ارزش روز شرکت‌های حاضر در پورتفوی سهام عدالت به بیش از ۴۲۹.۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. یعنی طی این مدت ارزش این ۴۹ شرکت بیش از ۱۶ برابر شده است.

از سوی دیگر، بر اساس اطلاعات همین پایگاه سهام عدالت، تعداد مشمولان نهایی (به‌عنوان ۶ دهک پایین درآمدی) در سامانه سهام عدالت ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر هستند که از این تعداد، تنها ۶ میلیون نفر به‌عنوان مشمولان دهک‌های اول و دوم درآمدی (مشمولانی که بر اساس ماده ۳۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از تخفیف ۵۰ درصدی در بهای سهام بهره‌مند هستند) در نظر گرفته شده‌اند.

ارزش اسمی سهام عدالت عموم مشمولانی که این دارایی به آنها واگذار شده، معادل ۵۳۲ هزار تومان و برای افرادی که مشمول تخفیف ۵۰ درصدی شدند و همچنین سایر اشخاصی که الباقی وجه مورد نیاز برای تسویه واگذاری سهام عدالت را پرداخت کرده‌اند، دو برابر (یک میلیون و ۶۴ هزار تومان) است.

حال اگر این رقم‌های اسمی (ارزش ابتدایی سهام) را در ۱۶ ضرب کنیم، برای دسته اول ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای گروه دوم ۱۷ میلیون تومان می‌شود که معادل ارزش هر سهم است. این رقم تقریباً نزدیک همان رقمی است که اخیراً رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره ارزش سهام عدالت گفته بود: دو دهک پایین درآمدی که سهام کامل یک میلیون تومانی در اختیار دارند، ارزش سهامشان بالای ۱۵ میلیون تومان است و برای باقی مردم نصف این مقدار است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقایون من یک سهام یک ملیونی دارم آیا میتوانم امروز بفروشمش چند است قیمتش

    • علی

      برو بزن استعلام دارایی ببن چقدر داری . بعد برو سامانه سعدی به راحتی بفروشش با همون قیمت روز

  • سید نورعلی حسینی

    چرا سامانه سهام عدالت بروز رسانی نمیشود تا کسانی که یک میلیون تومان سهام دارند ارزش سهام خودرا روزانه مشاهده کنند لطفا سامانه را بروز رسانی کنید

  • جعفر

    سلام من سهامم رومیفروشم یک میلیونی یاباماشین مدل پایین هم عوض میکنم کسی هست ؟

  • آرزو احمدزاده

    من یه سهام ۵۰۰تومنی دارم 1۰ تومن میفروشم کسی میخاد؟

    • ناشناس

      جدی میگی

  • سینا

    سلام، دوستان سهام عدالت یک میلیونی نزدیک به ۲۴ میلیون شده، سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی نزدیک به هفده میلیون، این سهام رو اگه پولشو لازم ندارید نفروشید ارزشش بالاست، حیفه، شرکت های خوبی سهام دارید، این سهاما قیمتش روز به روز بالا میره چون آزاد شدن، برای فروش هم از کارگزاری ها و بانک ها اقدام کنید به شخص نفروشید ، بعد شاید دردسر شه براتون، کاش سهام همه مردم یک میلیونی بود، خیلی ها کامنتاشونو میخوندم لنگ پول پیش خونه اند، کاش این کامنت ها رو مسئولین زیربط میخوندند ، مردم گناه دارن، اوضاع مالی خیلی خرابه لطفأ این خریدارها از سهام داران سهام عدالت سواستفاده نکنن…با تشکر

  • ناشناس

    سلام من برگه یک میلیون تومانی دارم وازسال١٣٩۶تعت پوشش بهزستی هستم سهام عدالت منن چقدرهست خواهش میکنم م مناراهنمای کنید

  • مهسا

    ادم واقعا می مونه بعضی ها چی بگه .مردم گرفتارن پیشنهاددفروش میزارناون وقت وایمیستید دستشون میندازی …..شک دارم انسانیت وجود داشته باشه …خود من هم گرفتارم ….من سهام۳۵۰ دارم چقدر میشه فروشش لطفا راهنمایم کنید.

    • احسان

      سلام.۵۰۰ تومنیش میشه کلا ۱۷۵۰۰ تو این بازار خراب .۳۵۰ جاشو نمیدونم

    • ناشناس

      ۶ملیون

  • ناشناس

    سلام ارش سهام ۵۰۰تومنی چقدر میشه کلا

  • ناشناس

    سهام عدالت با این همه که دنبالشیم به هیچ دردی نمیخوره فقط اسم داره هیچ پولی ازش نگرفتیم

  • مومني ازفريدن اسفحان

    جه فایده بدبختی یک سری اومدن دره باغ سبزنشان دادن مردم ساده برای هرهزارتومن ازفروش سهامشان امیدهادارنداماهمه سرکاریم.من سی درصدفروختم هفت امابعده سه ماه دوتومن دادن سی درصددوم راهم فروختم بعده دوماه جواب ندادن