کد مطلب: ۶۵۶۶۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزش سهام عدالت رشد کرد

ارزش سهام عدالت رشد کرد

بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود ۱٫۹۱ درصد رشد کرد و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته هر نفر چقدر شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام عدالت در پایان چهارمین هفته اردیبهشت حدود یک درصد رشد داشت. همچنین شاخص کل بورس ۱٫۹۱ درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته، یعنی ۲۸ اردیبهشت ماه، به ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۸ میلیون و ۱۱ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۱۳ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۳ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان بود.

بدین ترتیب ارزش ۶٠ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به هشت میلیون و ۹۲۲ هزار تومان رسید.

چرا برخی سود سهام عدالت دریافت نکردند؟

قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در سپرده‌گذاری مرکزی گفت: به چند دلیل افراد سهام خود را دریافت نکرده‌اند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله این دلایل هستند. .

بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به‌دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند.

با پیگیری از سپرده‌گذاری مرکزی مشخص شد که قرار است مجدد برای افرادی که سود خود را دریافت نکردند سود واریز شود.

علی مهدوی پارسا معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده یعنی تا روز ۳۰ اردیبهشت، از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند.

به گفته مهدوی پارسا همچنین بیش از ۱۵۰ هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده‌اند که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت به حسابشان واریز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یا الله

    مسؤولین اقتصادی کشور , سهام عدالت حق مسلم مردم است , مطلقا منتی بر سر آنها ندارید , چرا حق ملت رو گروگان گرفتید وسهام آنها را آزاد نمیکنید ؟؟؟

  • ناشناس

    می گویند کسانی که از سهام عدالت جا مانده اند فعلا کنند لازم نیست کاری کنن ملت این دوهزار تومانی ها تا ۵۰ تومانی های گوشه خیابون و بردارن انگار دارن سهام عدالت استانی بر می دارنوهر سهم عدالت استانی شده ۶۰ تومان با دو هزار تومان میشه ۳۰ عدد سهام خرید . اخه سوادتون شکر سهام عدالت توکوچه خیابونا معادلش نقدینگی ریخته جالبه کسی مفت بر نمی داره در واقع ۴۰ عدد عدد اینها معادل سهام عدالت است حداقل خوش سوادان یک کارشناس ارزش یابی بفرستید معادل سازی کنید اگر مزخرف می گویم جای تبلیغ برای سهام عدالت اول قیمتها راسر و سامان دهید و جلوی حباب گویان بی مغز و مقرض بگیرد چرا باید ۴۰ عدد سهام عدالت استانی که دارایی خیلی ها هست معادل دو هزار تومان باشد البته در تمام قیمتهای سهام باید تجدید نظر جدی و واقعی هر چه زودتر انجام شود

  • ناشناس

    بورس به جایی نرسیده که 52 ملیون سهامدارن زیانشان در بورس جبران بشه به همین علت بی اعتمادی به بازار سرمایه زیاد است لذا با دستکاری شاخص به سمت و سوی اعداد بالای شاخص برای اذکار عمومی کاری بی فایده است
    مثال واضح تر بزنم کارشناسان روشن بشوند
    شخصی نماد……شکت را خریداری کرده به قیمت 23500ریال بعد از گذشت یکسال و اندی قیمت شاخص رسیده به 1 ملیون واحد و نماد………شرکت هم رسیده به 2400 ریال حالا بعداز شروع رشد صعودی شاخص به 1ملیون 600هزار واحدقیمت نماد…..سهام تازه رسیده به 4400ریال کارشناسان تحلیلگر کلاه نمدیتان را قاضی کنید محاسبه کنید سود سهامداری را که دولت تبلیغ نگهداری بلند مدت را به 52ملیون سهامدار میداد.
    اکثریت سهامها اینچنین است مگر سهامی که دست دولت است مثلپالایشگاه بندرعباس که از قیمت 5500ریال رساندش به 9800 ریال چون این سهم مال خودشه به همین علت اعتمادسازی خیلی مهم است

  • ناشناس

    لامصبا فروش سهام‌عدالت رو شروع کنید

  • tavanaky

    خیلی تاثیر گذار بود خبر

  • ناشناس

    چرا سھام عدالت بہ بعضی افعاد تعلق نمی گیرد

  • ناشناس

    من سهام خود را فروسنده هستم

  • علی

    من که قبلا میریختن الان نریختن از حسابم دارم استفاده میکنم هیچ مشکلی هم ندارد سو سهام دل بخواهی شده

  • ناشناس

    تمدیدنمیشه سهام عدالت مام ثبت نام کنیم

  • امیرحسین

    شما یه بار میگیدبرید قسمت سایت سهام عدالت،یه بار میگید برید سایت سجام شماره شبای بانکی رو اصلاح کنید ما که رفتیم ولی سایت بسته بود تکلیف مون چی میشه،در حالی که سال 1385ثبت نام کردیم،،،تو اخبار اعلام کردید تا پایان خرداد ماه وقت دارید،لااقل حرفی که میزنید و رسانه ای میکنید رو عمل کنید،،،بعدم هر دو تا سایت سجام و سهام عدالت بسته بود،بفرمائید چکار کنیم