کد مطلب: ۳۸۹۷۲۲

ارزیابی یک بانک آمریکایی از رشد اقتصادی جهان

ارزیابی یک بانک آمریکایی از رشد اقتصادی جهان

یک بانک آمریکایی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ را با ۰.۳ درصد کاهش به ۳.۳ درصد رساند.

یک بانک آمریکایی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ را با ۰.۳ درصد کاهش به ۳.۳ درصد رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بیزینس اینسایدر؛ جنگ تجاری بین چین و آمریکا و نبود شرایط مناسب برای عادی‌سازی سیاست‌های پولی از جمله دلایل مهم ذکر شده توسط «بانک آف آمریکا» برای کاهش نرخ رشد اقتصادی پیش‌بینی شده جهان در سال ۲۰۱۹ عنوان شده است. این دومین بار است که این بانک پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش می‌دهد: نخستین بار در نوامبر سال گذشته این بانک پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را از ۳.۹ درصد به ۳.۶ درصد کاهش داده بود.

رشد اقتصادی جهان در سال گذشته ۳.۸ درصد بود که پیش‌بینی می‌شود امسال این نرخ به ۳.۳ درصد کاهش یابد. بخش بزرگی از روند آینده را نتایج مذاکرات تجاری چین و آمریکا و توافق اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر مساله برگزیت تعیین خواهند کرد.

این بانک در گزارش خود با اشاره به فضای نامطمئن کنونی در اقتصاد جهانی اعلام کرد که جنگ تجاری بیش از هر چیز دیگری رشد اقتصادی جهان را کاهش خواهد داد و حتی اگر توافقی بین آمریکا و چین ایجاد شود، نگرانی از کشیده شدن دامنه جنگ تجاری به کشورهای دیگر و حوزه‌های دیگر نظیر ارز وجود دارد.

پیش‌تر سازمان ملل با اشاره به رشد سه درصدی کشورهای جهان در سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری به طور متوسط ۲.۷ درصد و در سال آینده به طور متوسط ۲.۹ درصد رشد کند که ۰.۳ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آن است.

طبق گزارش این بانک آمریکایی، رشد اقتصادی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه از وضعیت بهتری در مقایسه با کشورهای توسعه یافته برخوردار خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی برخی از کشورها در شرق و جنوب اسیا تا دو برابر کشورهای اروپایی و امریکای شمالی باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.