کد مطلب: ۳۴۱۳۷۷

اکونومیست بررسی کرد:

پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان / تغییر در چشم‌انداز رشد اقتصادی ایران

پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان / تغییر در چشم‌انداز رشد اقتصادی ایران

اکونومیست در گزارشی به پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال 2019 پرداخته است. در حالی که پیش‌بینی این نشریه از رشد ایران در سال 2018، حدود شش درصد بود این رقم در سال جاری میلادی به منفی 3.7 درصد کاهش یافته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، اقتصاد آمریکا در سال 2019 حدود 2.3 درصد رشد خواهد کرد. این در حالی است که رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته، 2.9 درصد پیش‌بینی شده بود. از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به تشدید سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو اشاره کرد. در چین هم رشد اقتصادی ، پایین‌تر از سال گذشته پیش‌بینی شده و احتمالا به 6.3 درصد کاهش خواهد یافت. با این حال اگر جنگ تجاری میان پکن و واشینگتن تشدید شود، این رقم احتمالا باز هم کاهش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در اروپا اوضاع به مراتب بدتر است. برای بریتانیا که در ماه مارس (اسفندماه) از اتحادیه اروپا جدا می‌شود، رشد 1.5 درصدی پیش‌بینی می‌شود.

اقتصاد جهان در سال 2019

اکونومیست اما با توجه به نااطمینانی‌ها در فرانسه هیچ رشدی را پیش‌بینی نکرده است. ایتالیا رشدی حدود 0.4 درصد خواهد داشت و به این ترتیب رتبه هفتم را از نظر بدترین عملکرد اقتصادی در میان کشورهای اروپایی کسب می‌کند. ونزوئلا اما بدترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای جهان خواهد داشت.

اکونومیست همچنین برای ایران رشد منفی 3.7 درصدی را پیش‌بینی می‌کند. این در حالی است که چشم‌انداز رشد اقتصادی ایران در سال 2018 از نگاه اکونومیست بسیار مثبت بود و پیش‌بینی شده بود که رشد این کشور نزدیک به شش درصد باشد. این رقم ایران در جایگاه بالاتری در مقایسه با مصر و ترکیه قرار داده بود.

نمودار زیر پیش‌بینی اکونومیست از رشد اقتصادی کشورهای جهان را در سال 2019 نشان می‌دهد:

پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان و ایران در سال 2019

پیش‌بینی اکونومیست از اقتصاد جهان در سال 2019

در میان کشورها اما هند رشد اقتصادی سریعی را تجربه خواهد کرد. اکونومیست برای این کشور رشدی معادل 7.4 درصد پیش‌بینی کرده است.

جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین به نفع برخی کشورها شده است و موجب شده رشد اقتصادی ویتنام که جایگزین چین برای برخی شرکت‌های تولیدی شده، 6.7 درصد باشد. سوریه هم رشد اقتصادی 9.9 درصد را تجربه خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعيد

    رفتيم روي سكو منتها باز هم از آخر