کد مطلب: ۶۰۵۸۹۵

ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه حذف شد

ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه حذف شد

در لایحه بودجه سال آینده که امروز به مجلس ارائه شد، پیش‌بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده و نشان از اقدام دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که امروز به مجلس ارائه شد در تبصره‌ها خبری از پرداخت ارز ترجیحی نیست و به نظر می‌رسد دولت برنامه خود برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سال آینده اجرایی خواهد کرد.

با این حال در جدول تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در دو ردیف مبالغی را برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی در نظر گرفته است به طوری که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم پیش‌بینی شده و در بخش دیگر ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای یارانه نهاده‌های کشاورزی، تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری و تادیه تعهدات مربوطه پیش بینی شده است.

در بودجه سال جاری دولت هشت میلیارد دلار بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش‌بینی کرده بود که در نیمه سال این رقم به پایان رسیده بود.

در حال حاضر شش قلم کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه های روغنی به همراه بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهترین کار بابا این ارز ها معلوم نیست داره چی میشه شما میدونید همون ارز به سفرتون رسیده دلار چنده به نظرم همان قیمت آزاد داره به دست ما میرسه نمونه اش مرغ

  • ناشناس

    منتظر گرانی سرسام اور باید باشیم..

  • ناشناس

    گرونی و تورم بیشتر

  • ناشناس

    خب بسلامتی مردم آماده
    اثرات این حذف باشند

  • رضا

    میخواد بیچارمون کیه رئیسی بعد اون نفهم گاو میگه ارز حذف بشه دست دلال کوتاه میشه فکر نکردین دلال کیه دلال خود مسئولین هستن

  • ناشناس

    با اینکار برای نشان دادن تمکن مالی به سفارت خانه ها باعث مشکل خواهد شد.

  • ناشناس

    چنان گرانی بشه سال دیگه از به دنیا اومدنتون پشیمون بشید.

    • ناشناس

      خیلی وقته پشیمونیم، از این مرحله هم عبور کردیم ?

    • ناشناس

      من حاضرم گران بشه اما رانت خوار که هیچ سامانه و هیچ چیزی نمی تونه روش نظارت داشته باشه از این ارز استفاده نکنه در ضمن مگه الان هر سال گرون نمیشه؟!؟! حتی اگر این ارز نتیجه می داد برای افرادی نتیجه می داد که دستشون به دهنشون می رسید نه اون فقیر و مستمندی که فرقی براش نداره گوشت 110 هزار تومانی و 150 هزار تومانی اگه این ارز و ارز نیمایی و مانند اون ، برداشته بشه اون رانت خوارهایی که کالاهای اساسی رو با این ارزها وارد می کردند و بعد گرون می فروختند دست از این کار بر می دارند و میرن سراغ کار دیگه پس شاید اول تورم بیاد ولی در کل خیلی خوبه الان هم خیلی از این رانت خوار ها که مقام ، تریبون و خبرگزاری دارند ، مردم رو می ترسونند تا خودشون سود کنند در واقع به نام مردم ، به کام رانت خوار

  • ناشناس

    نحوه انتشار اخبار در وبسایت خبری (پایگاه خبری) تجارت نیوز به گونه ای در حمایت حذف ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) و تورم ناشی از آن است.چرا به تورم علاقه دارید؟ آیا منافع شما در گرو سود شرکای شما در تورم و بدبختی مردم هست ؟چرا گزارشی منتشر نمی کنید که چند میلیارد دلار حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاده و در مقابل نیمی از آن را به ریال به مردم یارانه می دهند و از همه بدتر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم شدیدی را در پی دارد.اگر ادعا دارید رسانه مستقل هستید از تورم و نگرانی مردم ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر منتشر کنید و از نمایندگان مجلس بخواهید به مردم پاسخگو باشند.

  • ناشناس

    دولت با حذف ارز ترجیحی به جای نظارت بر ارز تخصیص یافته در واقع صورت مساله را پاک کرده است. این موضوع باعث افزایش ۵ برابری هزینه‌های تولید کارخانجات می شود. به طبع کارخانه‌ها به ویژه محصولات غذایی با افزایش قیمت محصولات به تدریج به مردم فشار وارد می کنند. با این کار دولت تورم ایجاد می‌کند و باعث خشم مردم و آسیب به معیشت خانوار ایرانی خواهد شد.

  • ناشناس

    بنده مرغ داری دارم با حذف ارز ۴۲۰۰حساب کردم هر شونه تخم مرغ برای ما. 110هزارقیمت تمام میشه وآخرش به دست مصرف کننده 180هزار میرسه دونه ای 6هزاروگوشت مرغ کیلویی 130هزاردرمیاد