کد مطلب: ۴۵۷۹۷۰

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال می‌شود

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال می‌شود

وزیر امور خارجه ایران امروز در گفتگوی تلفنی وزیر خارجه کانادا به وی اطلاع داد که کشورمان ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در گفتگوی تلفنی با فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر خارجه کانادا به وی اطلاع داد که کشورمان ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت تصمیم برای ارسال جعبه سیاه مدتی است اتخاذ شده و به‌زودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

ظریف همچنین به همتای کانادایی خود اطلاع داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تاسف بار جان خود را از دست داده اند و همینطور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدت‌ها است به طرف اوکراینی اعلام شده ولی طرف مقابل تا کنون هیات خود برای انجام مذاکرات را معرفی نکرده است و جمهوری اسلامی ایران کماکان پیگیر موضوع می باشد.

لازم به ذکر است که شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین‌المللی باعث وقفه در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر شده بود که با برقراری محدود پروازها بزودی اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.