کد مطلب: ۴۲۱۸۳۸

ارسال پیامکی رمز پویا از امروز

ارسال پیامکی رمز پویا از امروز

طبق اعلام بانک مرکزی، با هدف سهولت در تراکنش‌های بانکی از امروز سه‌شنبه این امکان فراهم می‌شود تا مشتریان بانکی‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی، درخواست خود را برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت ارسال کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرانجام بعد از انتقادات گسترده نسبت به پیچیدگی‌های متعدد و تنوع روش‌های دریافت رمز پویا از سوی بانک‌ها؛ بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای، با هدف سهولت در تراکنش‌های بانکی؛ اعلام کرد که از امروز سه‌شنبه، این امکان فراهم می‌شود تا مشتریان بانکی‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی، درخواست خود را برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت ارسال کنند.

مطابق اطلاعیه بانک مرکزی، این طرح به‌صورت مرحله‌ای اجرا شده و در هر مرحله تعدادی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تا پایان دی‌ماه جاری به طرح اضافه می‌شوند.

در این طرح با اضافه شدن دکمه «درخواست رمز پویا» به درگاه‌های پرداخت اینترنتی و برنامک‌های پرداخت، این امکان فراهم می‌شود که مشتریان، رمز دوم پویای خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

با توجه به اینکه دریافت رمز پویا از طریق پیامک منوط به ارائه تأییدیه شماره تلفن همراه به بانک مربوطه است، مشتریان برای اطلاع از نحوه ارائه این تأییدیه، ضمن ارتباط با مراکز تماس بانک خود یا با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک خود، اطلاعات لازم را در این خصوص به‌دست آورند.

قرار بود در ابتدا طرح استفاده اجباری از رمزهای پویا از دی ماه اجباری شود، اما با هدف فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، استفاده اجباری از آن تا یک ماه تمدید شد. بر اساس این طرح، رمزهای دوم ایستا یا ثابت بتدریج از کار افتاده و رمزهای پویا جایگزین آنها می‌شوند؛ رمزهای دوم ایستا یا ثابت تا زمانی که توسط صاحب کارت بانکی تغییر نکنند در همه تراکنش‌ها قابل استفاده هستند، اما رمزهای پویا فقط برای یک تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.