کد مطلب: ۲۴۵۹۰۴

اروپا به ابزار مالی جدید نیاز دارد

اروپا به ابزار مالی جدید نیاز دارد

ماریو دراگی- رئیس بانک مرکزی اروپا- گفت: منطقه یورو نیاز به ابزار مالی جدید و مشترکی دارد تا کشورهای عضو را در کنار یکدیگر نگه دارد.

انتظار می‌رود رهبران اروپایی در نشست ماه آینده خود برای تحقق بخشیدن به برخی از مسائل پابرجا درون اتحادیه نظیر فراهم کردن مساعده‌های نقدی به بانک‌های دارای مشکل به پیشرفت‌هایی دست یابند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دراگی که در رویدادی در شهر فلورانس سخن می‌گفت از این اقدام حمایت کرد و از اعضای منطقه یورو خواست ابزاری با حمایت‌های دولتی برای کمک به کشورهای ضعیف تر که در زمان بحران بدهی توسط سرمایه‌گذاران جریمه می‌شوند طراحی کنند.

وی گفت: به ابزارهای مالی بیشتری نیاز داریم تا در زمان شوک‌های بزرگ، بدون تحمل بار ناشی از سیاست‌های پولی، همگرایی خود را حفظ کنیم. هدف از این اقدام تامین یک لایه ثبات دیگر است که اطمینانی تازه به سیاست‌های ملی می‌دهد.

دراگی به بیان جزئیات بیشتر پیشنهاد خود نپرداخت و در عین حال اعلام کرد طراحی چنین ابزاری به دلیل قوانین تامین مالی اتحادیه اروپا آسان نخواهد بود. ایده‌های مشابهی در زمان بحران ۲۰۱۲ منطقه یورو مطرح شدند که از جانب آلمان که می‌ترسید مجبور به پرداخت پول بیشتری برای کشورهای مقروض این اتحادیه نظیر ایتالیا شود، به شکست انجامید.

دراگی گفت ارز واحد اروپایی، مورد اعتماد شهروندان منطقه یورو است، اما تاکید کرد یورو باید مزایایی که قولش را داده است ایجاد کند.

او گفت: مردم اروپا انتظار دارند یورو ثبات و رفاهی که وعده داده است را ایجاد کند، بنابر این وظیفه ما به عنوان سیاست‌گذاران این است که اعتماد آنها را مجددا جلب کنیم.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.