کد مطلب: ۶۴۴

از رشد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قیمت خودرو در بازار شب عید تا بی اطلاعی وزیر صنعت

در هفته‌ای که گذشت، مواردی مانند رشد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قیمت خودرو در بازار شب عید و بی اطلاعی وزیر صنعت از این موضوع و همچنین جمع بندی عملکرد بخش صنعت در سال ۹۲ از جمله مسائل خبرساز بودند. در هفته‌ای که گذشت، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با

در هفته‌ای که گذشت، مواردی مانند رشد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قیمت خودرو در بازار شب عید و بی اطلاعی وزیر صنعت از این موضوع و همچنین جمع بندی عملکرد بخش صنعت در سال ۹۲ از جمله مسائل خبرساز بودند.

در هفته‌ای که گذشت، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها تأثیر ناچیزی بر قیمت خودرو خواهد داشت، گفت: استاندارد یورو 4 آپشن نیست و نباید به خاطر آن، قیمت خودرو افزایش پیدا کند.

وی در خصوص افزایش 2 میلیونی قیمت برخی خودروها به دلیل استاندارد یورو 4 اظهار داشت: از افزایش قیمت 2 میلیونی بی‌اطلاعم و معتقدم نباید این گونه باشد، اما شنیده‌ام که فردی در این خصوص مصاحبه کرده که در این زمینه مسئولیتی ندارد.

در عین حال، در هفته گذشته وزیر صنعت با حضور در جلسه کمیسیون صنایع مجلس، افزایش 2 الی 3 میلیونی قیمت خودرو در سال آینده را تکذیب کرد.

* افزایش تا یک میلیون و 300 هزار تومانی قیمت خودرو در بازار شب عید

خبر افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید نیز یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته در بخش صنعت بود.

در روزهای گذشته، عرضه خودروهای یورو 4 با مدل 93، محدودیت عرضه خودروسازان، رونق بازار شب عید و افزایش قیمت ارز در بازار باعث بالا رفتن قیمت خودرو تا یک میلیون و 300 هزار تومان در بازار شد.

به این ترتیب، با نزدیک شدن به سال جدید و رونق نسبی بازار خودرو، قیمت‌ها در این بازار روند افزایشی گرفته است. علاوه بر این، رشد قیمت ارز در روزهای اخیر و همچنین پایین بودن عرضه خودرو‌سازان از جمله دلایل بالا رفتن قیمت خودرو در بازار است.

در هفته قبل، از سه محصول جدید شرکت سایپا شامل سایپا 232، ساندرو و S300 با حضور نایب‌رئیس مجلس رونمایی شد.

به گفته مدیر عامل سایپا، قیمت خودروی S300 شناور خواهد بود و بر اساس نرخ ارز و شرایط بازار تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعلاً این خودرو را با قیمت 72 میلیون تومان پیش‌فروش کرده‌ایم، در مورد قیمت ساندرو نیز گفت: این محصول در شرایط فعلی با قیمت 40 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

مدنی قیمت سایپا 232 را نیز بین 26 تا 28 میلیون تومان اعلام کرد.

* از دستورالعمل پرهیاهوی قیمت‌گذاری خودرو تا پایان عجولانه معطلی 7 طرح فولادی

در هفته گذشته گزارشی در مورد وضعیت صنعت در سال گذشته بر روی خروجی فارس منتشر شد. بر اساس این گزارش، در سالی که گذشت بخش صنعت شاهد اتفاقات مهمی مانند رفت و آمد وزیران دو دولت، تدوین دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو، مذاکرات جدید با خودروسازان خارجی، فاینانس چینی و عجولانه 7 طرح‌ فولاد استانی و حق انتفاع پر سر و صدای معادن سنگ آهن بود.

در سالی که سپری شد تقریباً همه بخش‌های اقتصادی کشور دستخوش تغییرات قابل توجهی بودند که بیشتر از تغییر دولت، از تغییر وزرا و برخی رویکردهای کلی اقتصاد ناشی می‌شد. فعالان بخش صنعت نیز در روزهای میانی ‌سال 92 شاهد تغییر وزیر صنعت و بعضی از سیاست‌های صنعتی در دولت بودند.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و انتصاب نعمت زاده به عنوان اولین وزیر صنعت این دولت، برخی بخشنامه‌های مرتبط با بخش صنعت مانند پیمان‌سپاری ارزی و تعهد صادراتی لغو شد.

در عین حال، برگزاری برخی کارگروه‌های صنعتی دولت قبل مانند کارگروه حمایت از تولید متوقف و برگزاری برخی کارگروه‌ها که در دولت قبل متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شد. در این مورد می‌توان به فعال شدن شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.