کد مطلب: ۳۲۲۳۴۴

حسین حبیبی مطرح کرد؛

از نمایندگان‌مان در شورای عالی کار حمایت می‌کنیم

از نمایندگان‌مان در شورای عالی کار حمایت می‌کنیم

حسین حبیبی با انتقاد از اوضاع معیشتی فعلی کارگران گفت: خواسته‌ تمام کارگران افزایش دستمزد است.

قرار برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز سه‌شنبه، واکنش فعالان کارگری را در پی داشته‌است.حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با بیان اینکه قرار است سه‌شنبه نمایندگان کارگری برای افزایش دستمزد «چانه‌زنی» کنند، می‌گوید: اقلام سبد معیشتی کارگران همگی گران شده‌اند؛ تورم «ملموس» رشد غیرقابل کنترل داشته و زندگی کارگران با بحران مواجه است.

به گزارش تجارت‌نیوز،حبیبی ادامه می‌دهد: دولت با افزایش نرخ دلار و گرانفروشی اقلام مصرفی مردم را عملا دست نیافتنی کرده است؛ البته جهانگیری گفته «دولت ثروتمند است» پس نمایندگان دولت باید سه‌شنبه به افزایش حقوق کارگران رای مثبت بدهند.

به گفته‌ی حبیبی، مشکل کارفرمایان را دولت باید خارج از جلسه شورای عالی کار حل کند و در این شورا فقط و فقط به مساله‌ی «معیشت کارگران» بیندیشد.

وی با بیان اینکه استنادات قانونی جهت تشکیل جلسه شورای‌ عالی کار و افزایش حقوق، مواد ۴۱ ، ۱۶۷و ۱۶۸ قانون کار است، می‌گوید: از نمایندگانمان در جلسه شورای‌ عالی کار حمایت می‌کنیم و به هیچ نتیجه‌ای به جز افزایش دستمزد راضی نیستیم.

حبیبی در پایان از دولت می‌خواهد که «حسن نیت» خود را به کارگران نشان بدهد و با دادن رأی مثبت به «ترمیم دستمزد» به ماه‌ها استیصال معیشتی کارگران خاتمه بخشد.

منبع:ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.