کد مطلب: ۳۵۵۵۵۲

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

بعید است با استعفای ظریف موافقت شود / اقتصاد از یک شخص تاثیر نمی‌پذیرد

بعید است با استعفای ظریف موافقت شود / اقتصاد از یک شخص تاثیر نمی‌پذیرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه بعید است که با استعفای وزیر امور خارجه موافقت شود، گفت: استعفای وزیر امور خارجه تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور نخواهد داشت، زیرا سیاست‌های خارجی تابع سیاست‌های مصوب کلان کشوری است به همین جهت افراد به صورت شخصی تصمیم‌گیرنده اصلی نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه، 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی پس از آن که برخی از نمایندگان در موافقت و مخالفت با استعفای محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشور اخطار و تذکر دادند، تعدادی از نمایندگان در اعتراض به این رویه در جایگاه ناطقین حضور پیدا کرده و انتقاد خود را به رئیس مجلس انتقال دادند.

شب گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، از این سمت استعفا داد. سوالی که مطرح می‌شود این است که استعفای وزیر امور خارجه چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور می‌گذارد؟

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بعید است که با استعفای وزیر امور خارجه موافقت شود، زیرا وزیر امور خارجه باید در مجلس حضور پیدا کرده و دلایل استعفای خود را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیح دهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: استعفای ظریف تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور نخواهد داشت، زیرا سیاست‌های خارجی تابع سیاست‌های مصوب کلان کشوری است، به همین جهت افراد به تنهایی تصمیم‌گیرنده اصلی نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به‌طور کلی سیاست‌های خارجی تابع قوانین و مقررات و رهنمودهایی است که در سیاست‌های ابلاغی برای سیاست خارجی کشور تدوین و ابلاغ شده است، بنابراین افراد به صورت شخصی نمی‌توانند تاثیر قابل توجهی بر سیاست خارجی کشور داشته باشند، البته تفکرات متعدد در بحث مدیریتی حائز اهمیت است، اما اشخاص به تنهایی نمی‌توانند در سیاست خارجی کشور تاثیرگذار باشند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: تعامل کشور با دنیا براساس سیاست‌ها یک تعامل سازنده دو طرفه و با رعایت احترام متقابل است، بنابراین هرکسی که مسئولیت دیپلماسی خارجی کشور را برعهده بگیرد، باید براساس این سیاست برنامه‌ریزی و حرکت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیوستن ایران به FATF به مصوبات قانونی مجلس و دولت نیز بستگی دارد، به همین جهت وزیر امور خارجه به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه‌ها نقش‌آفرینی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.