به گزارش تجارتنیوز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با توجه به اخبار مربوط به تغییر قیمت خودروهای پرتیراژ شرکت های ایران خودرو و سایپا اعلام کرد:
افزایش اعمال شده در قیمت خودروهای پر تیراژ شرکت های ایران خودرو و سایپا با توجه به اعلام نرخ تورم بخشی بانک مرکزی و در چارچوب مصوبات قبلی شورای رقابت بوده لذا خودروهای پیش فروش شده قبلی با موعد تحویل تا پایان سال ۱۴۰۰ بر مبنای تعهدات مذکور تحویل مشتریان می گردد بدیهی است تا پایان سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی بر خودروهای پیش فروش مذکور مترتب نیست.
منبع: مهر
مطالعه بیشتر:
آغاز حذف قیمت گذاری دستوری خودرو
این سازمان فقط سازمان حمایت از تو لید کننده است نه مصرف کننده
چرا ۹۰ ملیونپولمابایدبهمدت ۱۰ ماه رایگاندستایرانخودروباشدبدونسودمشارکتصفروالانکهدرآذرماهنوبتتحویلخودروشده
استیکدفعهمیگن۳۲ملیونبایدبیشتربدیدبه
قیمتجدیدمگرفکرمیکننمامثلخودشون
هستیمکهدرآمدملیاردیداشتهباشیملعنت
خدابر آنهااین دردها روبایدبهکیگفت
با سلام احتراما بنده در آذر ماه سال گذشته در قرعه کشی خودرو شاهین برنده شده و همان موقع 50 درصد مبلغ خودرو یعنی 133 میلیون تومان را بدون در نظر گرفتن سود مشارکت به حساب شرکت سایپا واریز نمودیم و برای این موضوع بر خلاف نظر همسرم و به اصرار اینجانب خودرو قبلیمان را فروختیم. در حال حاضر دعوتنامه تکمیل وجه برای ما آمده و برای تکمیل وجه وارد سایت شدیم و با این صحنه مواجه شدیم که خودرو قابل تحویل کوئیک می باشد و با قیمت عجیب 165 میلیون!!!! که به هیچ عنوان قابل پذیرش ما نمی باشد. از طرفی بیان شده که تحویل شاهین می بایست به مبلغ 343 میلیون مابقی پول را واریز نمایید. در صورتی قیمت اعلام شده در زمان ثبت نام 267 میلیون تومان بیان شده بود. بندهخ برای تکمیل وجه طلا فرووخته ام و در صورت عدم تحویل خودرو شاهین، که تعهد شرکت سایپا بوده، متحمل ضرر بسیاری هم به علت فروش طلا و هم فروش خودرو قبلیمان میشویم. و این موضوع زمینه اختلاف بین ما شده است. خواهشمند است رسیدگی و انعکاس داده شود. با تشکر
منم دقیقا شرایط شما رو دارم این حرفا مطمعن باش به جایی نمیرسه چون دست همشون تو یه کاسس.الان قیمت بازار ارزونتر از قیمت کارخانس منم بخدا موندم چیکار کنیم
کی پیگیری کنه بابا این بنده خداها یه سایت خبری هستند کاری نمی تونن انجام بدن
با سلام
احتراما بنده در آذر ماه سال گذشته در قرعه کشی خودرو شاهین برنده شده و همان موقع 50 درصد مبلغ خودرو را بدون در نظر گرفتن سود مشارکت به حساب شرکت سایپا واریز نمودیم و برای این موضوع بر خلاف نظر همسرم و به اصرار اینجانب خودرو قبلیمان را فروختیم.
در حال حاضر دعوتنامه تکمیل وجه برای ما آمده و برای تکمیل وجه وارد سایت شدیم و با این صحنه مواجه شدیم که خودرو قابل تحویل کوئیک می باشد و با قیمت 165 میلیون تومان!!!! که به هیچ عنوان قابل پذیرش ما نمی باشد. از طرفی گفته شده اگر خواهان خودرو شاهین هستید می بایست 343 میلیون تومان پرداخت شود، در حالی که قیمت اعلام شده 267 میلیون تومان بود و بر خلاف مصوبه این سازمان از آذر ماه افزایش قیمت بسیار بالایی بر روی خودرو ها اعمال شده.
خواهشمند است رسیدگی نموده و افزایش قیمت ها را برای خودرو های ثبت نامی در سال 99 و موعد تحویل تا پایان 1400 لغو نمایید.
با تشکر
با سلام خیلی جالبه من برج ۶سال۹۹ثبت نام کردم ۱۴۰۱باید تحویل بگیرم حالا اونایی که همره ما ثبت نام کردن و۱۴۰۰ تحویل میگیرن افزایش قیمت ندارند من که یک سال بیشتر بی ماشین میشم وپولم بیشتر دست کارخونه میمونه گرون بشه عحب حساب کتابی کردن واقعا
دقیقا منم همین مشکل شمارو دارم نمیدونم چیکار کنم خسته شدم از بس افزایش قیمت خورده
با سلام بنده به دلیل عدم آگاهی از طرح مشارکت در تولید در شهریور ۱۳۹۹ثبت نام کردم قیمت ماشین ۱۲۶ بود الان شده ۱۴۵ خواهش من این است که امثال بنده اون زمان نرمی از قیمت پنجاه و سه میلیون پرداخت کردیم و الان گفتن افزایش قیمت در هر صورت شامل حالمون میشود خدا شاهده ما سود مشارکت نخواستیم سود باشه مال خودتون ولی خواهش میکنم افزایش شامل این قشر جامعه با این سود کم نشود و طبق همان قیمت قبل اعمال شود
پس تکلیف اونایی که فروردین ۱۴۰۱ تحویل میگیرن چیه ؟ اونا چه گناهی دارند…
من تا حالا 20بار ثبت نام کردم ولی تو قرعه کشی اسمم در نیومده
با سلام خدمت همه عزیزان یه مطلب در مورد خدرو بگم در زمانی که طرف در قرعه کشی برنده میشه خوشحال میشه وقتی به نمایندگی مراجعه میکنی اونا هر جور دوست دارن قرارداد تنظیم میکنن که از هر طرف نگاه میکنیم به نفع خودشون تنظیم شده پس خریدار هیچ گونه در مورد قرارداد نمیتونه انتخاب داشته باشه الان به من گفتن یک ساله گفتم خوب بعد ته قرارداد نوشه ۱۴ ماه خیلی ریز بعد نوشته ۵ درصد سود مشارکت خوب ببینم کدام بانک وام میده یک ساله با سود ۵ درصد همه بانکها دارن ۱۸ درصد میدن اینجا که مصرف کننده شاکی میشه و وقتی در قرارداد گفته قیمت روز اون قبول نداره و ناراحت الان با ۴۰ میلیون که از من گرفته ۵ درصد مگه چقدر میشه که روی یه ماشین تیبا من بعد ۱۴ ماه ۳۵ میلیون بیشتر پرداخت کنم خب همون روز اگه خریده بودم قیمت آزاد ارزان تر میشد از مسئولین محترم خواهش میکنم فکری در مورد کسانی که اینگونه قرارداد اجباری از طرف شرکت سایپا به اجبار قبول کردن فکری بکنن ممنون از مدیران زحمت کش امید وارم در حق افراد ضعیف جامعه که ارزان ترین ماشین ثبتنام کردن انجام دهند کسی که تیبا ثبتنام میکنه مطمعن باشید از قشر ضعیف جامعه و این تورم و تقیر قیمت نمیتواند پرداخت کند اگه پول جور کنه تا چندین سال بدهکار میشود و در نتیجه مجبور به فروش ماشین میشود با تشکر کوچیک همه بهزاد ب
با سلام خدمت همه هموطنان گرامی. حق ما ملت هستش که توی پاچمون بره اگر ملت نخرن و فقط یکماه تحمل کنن مثل سابق مجبور هستن هم اقساط بدن هم قیمت را پایین بیارن ولی من متاسفام که مردم تحمل ندارن و آقایون هر جور میخوان عمل میکنن