کد مطلب: ۳۴۱۴۲۳

اظهارات همتی از حذف ۴ صفر پول ملی

اظهارات همتی از حذف 4 صفر پول ملی

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: همتی عنوان کرد می‌خواهیم ۴ صفر از پول ملی را حذف کنیم و باید این کار هر چه زودتر انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان با اشاره به نشست امروز مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در این جلسه که با حضور عبدالناصر همتی برگزار شد در مورد وضعیت حساب ذخیره ارزی سؤال شد و عنوان شد که در رابطه با تورم در جامعه گزارش درستی ارائه نمی‌شود.

وی افزود: همچنین در رابطه با نارضایتی از بانک‌ها که مردم را به شدت ناراحت کرده و نیز در مورد مؤسسات بانکی که ضربه مهلکی به اقتصاد زده است، مطالبی مطرح شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار کرد: همچنین در این جلسه عنوان شد که در رابطه با قیمت ارز وضعیت چگونه خواهد شد و گفته شد که این موضوع نباید تحت تاثیر دولت قرار گیرد و باید ارز حفظ شود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: همچنین از همتی سؤال شد که مکانیزم توزیع ارز در کشور چیست و چرا با چین و کشورهای مختلف مثل روسیه و هند ارتباط دوستی ندارید و فقط با اروپا ارتباط دارید.

وی افزود: در این نشست رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که در بانک مرکزی دو موضوع مهم ارز و پول مطرح است. در حالی که مردم شکل تورم و معیشت را دارند ولی ثبات ارزی بوجود آمده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار کرد:‌ همتی گفت ترامپ هر روز مجبور به عقب نشینی است بعد از ادعای سقوط اقتصاد کشور حالا گفته است که پول ملی آنها مورد محاصره قرار گرفته است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی همچنین اظهار کرد که دولت هیچ نقشی در بالا رفتن قیمت ارز ندارد؛ باید با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیریم.

وی افزود: همتی گفت که اینکه چرا قیمت‌ها پایین نمی‌آید به خاطر این است که همه فکر می‌کنند دوباره قیمت دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار کرد:‌ همتی با بیان اینکه جلو چک‌پول‌ها را که در دوبی خرید و فروش می‌شد را گرفتیم، عنوان کرد یکی از مشکلات ما دولتی‌ها و نمایندگان هستند که با مصاحبه‌ها تصمیمات ما را خراب می‌کنند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت که با چین و کره مسیر باز شد و با هند در حال باز شدن است و با ترکیه در این باره در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: همتی خاطرنشان کرد به کانال اروپا خیلی امیدی نیست ولی باید از آنها مطالبه کرد و طلبکار بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار کرد: همتی گفت که بحث بازار پول بسیار مهم است و حساس‌ترین قسمت اقتصاد ما بانک‌ها هستند. سه نوع بانک داریم بعضی خوبند بعضی وضع خوبی ندارند و بعضی وضع‌شان خیلی خراب است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد:‌ رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که نقدینگی سرگردان نداریم؛ هدایت نقدینگی معنایی ندارد جز اسکناس دست مردم بقیه بدهی مردم به بانک‌هاست.

وی در پایان افزود: رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد که نقدینگی 1700 هزار میلیاردی 30 درصد قدرت خود را به دلیل تورم از دست داده است می‌خواهیم 4 صفر از پول ملی را حذف کنیم و باید این کار هر چه زودتر انجام شود و نیز باید اصلاح نظام بانکی را به سرعت انجام دهیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.