کد مطلب: ۲۲۹۵۰۷

اعتصاب گسترده کارکنان شرکت‌های لوفت‌هانزا و ایرفرانس

اعتصاب گسترده کارکنان شرکت‌های لوفت‌هانزا و ایرفرانس

لوفت هانزا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آلمان، اعلام کرد که نیمی از پروازهایش در روز سه‌شنبه ۱۰ آوریل به دلیل اعتصاب کارمندان لغو خواهد شد. یک سوم خلبان‌های ایرفرانس نیز در این روز اعتصاب خواهند کرد.

اعتصاب کارمندان لوفت‌هانزا و ایرفرانس، دو شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا، در روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) مسافران را با سختی‌های بسیاری روبه‌رو خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ٫ مسافران هواپیماهای لوفت‌هانزای آلمان روز سه‌شنبه با لغو بسیاری از پروازهای این شرکت هواپیمایی روبرو خواهند بود. لوفت‌هانزا اعلام کرده که به علت اعتصاب کارمندان تا نیمی از پروازها در این روز لغو خواهد شد.

دفتر لوفت‌هانزا روز دوشنبه در فرانکفورت اعلام کرد که سه‌شنبه در چهار فرودگاه بزرگ آلمان در شهرهای فرانکفورت، مونیخ، کلن و برمن به جای ۱۶۰۰ هواپیما تنها حدود ۸۰۰ هواپیما به سوی مقصدشان به پرواز در خواهند آمد.

گفته می‌شود که ۵۸ برنامه سفر هوایی با مسافت دور نیز در فهرست اعتصاب قرار دارند و در مجموع ۹۰ هزار مسافر از سفر خود بازخواهند ماند. قرار است این اعتصاب فقط برای یک روز باشد و از روز چهارشنبه برنامه پرواز هواپیماهای این شرکت به طور عادی ادامه یابد.

اعتصاب‌کنندگان خواستار شش درصد اضافه حقوق هستند و دو دوره مذاکره سندیکای کارگری «وردی» آلمان با کارفرمایان تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

اعتصاب ایر فرانس در فرانسه

کارمندان ایرفرانس، شرکت هوایی فرانسه نیز قرار است روز سه‌شنبه اعتصاب کنند. یک سوم خلبان‌های این شرکت هوایی اعلام کرده‌اند که در این روز در محل کار خود حاضر نخواهند شد. قرار است اعتصاب کارمندان این شرکت هواپیمایی در چهار روز دیگر نیز تکرار شود.

ایرفرانس اعلام کرده است که روز سه‌شنبه حدود یک- چهارم پروازهای این شرکت لغو می‌شوند. قرار است ۳۵ درصد خلبان‌ها و ۲۰ درصد کارمندان این شرکت در این روز سرکارشان حاضر نشوند.

این سومین روز اعتصاب در ایرفرانس از پایان ماه فوریه تاکنون است. کارمندان این شرکت هوایی نیز خواستار شش درصد اضافه حقوق هستند اما روسای این شرکت چنین خواستی را به دلیل شرایط رقابتی کنونی ناممکن می‌دانند و اعلام کرده‌اند که حاضرند تنها یک درصد به حقوق کارمندان‌شان بیافزایند.

روز چهارشنبه (۱۱ آوریل) و همچنین روزهای ۱۷، ۱۸، ۲۳ و ۲۴ ماه‌مه نیز قرار است اعتصاب کارمندان ایرفرانس، ادامه یابد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.