کد مطلب: ۱۵۹۰۶۴

اعزام کنسرسیوم خرمای بوشهر به نمایشگاه صنایع غذایی روسیه

اعزام کنسرسیوم خرمای بوشهر به نمایشگاه صنایع غذایی روسیه

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: اعضای کنسرسیوم صادراتی خرمای بوشهر به نمایندگی از واحدهای تولیدی و فرآوری خرمای استان به نمایشگاه صنایع غذایی روسیه اعزام شدند.

مهدی صفوی در جمع خبرنگاران افزود: با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر کنسرسیوم صادراتی خرمای بوشهر متشکل از 3 شرکت تولیدی استان با همکاری کنسرسیوم‌های صادراتی خرمای کشور از 3 استان خوزستان، کرمان و بندر عباس تحت عنوان کنسرسیوم صادراتی خرمای ایران به صورت پاویون در نمایشگاه world food روسیه حضور پیدا می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اضافه کرد: نشست با اتاق بازرگانی کنفدراسیون ایران-روسیه، تجار و شرکت‌های روسی، حضور در همایش کاربردی تجارت با روسیه، بازدید از مرکز food city به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرده‌فروشی مواد غذایی در روسیه، مراکز فروشگاهی و عمده‌فروشی Four season از برنامه‌های کنسرسیوم صادراتی خرمای ایران در این نمایشگاه است.

صفوی ادامه داد: نمایشگاه صنابع غذایی مسکو روسیه با سابقه 24 سال برگزاری مستمر، موقعیت خود را به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه صنایع غذایی در منطقه ثبت و به مکانی مناسب برای تحقیقات بازار، دادوستد کالا و توسعه کسب‌وکار تبدیل شده است.

سالانه 150 هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می‌شود که بیشتر آن از نوع کبکاب و بخشی نیز زاهدی است.

سالانه از این میزان 25 هزار تن خرما به ارزش 30 میلیون دلار که بیتشر آن خرمای زاهدی است، به خارج از کشور صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.