کد مطلب: ۵۷۴۶۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورزش زنان از هر جهتی مستقل می‌شود / کمیسیون مخالف وزیر پیشنهادی ورزش

ورزش زنان از هر جهتی مستقل می‌شود / کمیسیون مخالف وزیر پیشنهادی ورزش

پنجمین جلسه رسیدگی به صلاحیت و برنامه اعضای پیشنهادی کابینه دولت رئیسی از ساعتی پیش در حال برگزاری است.در جلسه امروز پس از بررسی صلاحیت چند وزیری که باقی مانده، رای گیری برای هر یک از اعضای کابینه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پنجمین جلسه رسیدگی به صلاحیت و برنامه اعضای پیشنهادی کابینه دولت رئیسی از ساعتی پیش در حال برگزاری است.

در جلسه امروز پس از بررسی صلاحیت چند وزیری که باقی مانده، رای گیری برای هر یک از اعضای کابینه انجام می‌شود. براساس دستور کار امروز مجلس ادامه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب برای وزرای میراث فرهنگی، نفت، نیرو و ورزش انجام می‌شود.

همچنین رئیس جمهور دفاع پایانی خود را از کابینه انجام می‌دهد و پس از رای گیری هر یک از اعضا انجام می‌شود.

دفاع وزیر فرهنگ

ابراهیم رئیسی برای وزارت میراث فرهنگی، عزت الله ضرغامی را معرفی کرده است. او در دفاع از خود با بیان اینکه وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل فقدان یک نگاه نظری و ایدئولوژیک -که باید همه نیروهای فکری جامعه را همراه و همگرا کند- دچار عقب‌ماندگی شده و محجور و مغفول است، گفت: در حالی که با کمی تلاش می تواند به عنوان مهمترین بستر برای صدور انقلاب، صدور ارزش‌های انقلابی و اسلامی برای کشور تبدیل شود.

وزیر نفت

وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت نفت، جواد اوجی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع نظر این کمیسیون را درباره وزیر پیشنهادی نفت اینطور اعلام کرد: اوجی در بین مدیران عامل گاز بالاترین شخصیتی است که انعقاد قرارداد گاز را با پاکستان، عراق و سایر کشورها داشته است از این جهت می تواند بهترین و مناسب ترین شخصیت در این حوزه باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز از موافقت کمیسیون متبوعش با برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت نفت خبر داد.

مخالفان

اگر چه آقای اوجی مانند اغلب وزرا دارای تخصص و تعهد مطلوبی است اما مسئله اصلی سنجش تناسب گزینه پیشنهادی با شرایط موجود و اولویت‌های این وزارتخانه است در حالی که تجربه ایشان بیشتر در حوزه گاز بوده اما مسئله اصلی ما در حوزه تحریم نفتی است.

یکی از نمایندگان در مخالفت با اوجی گفت: ایشان در برنامه های خود مسئله معیشت بدنه وزارت نفت و کارکنان عملیاتی و قشر زحمتکش نیروهای میدان های نفتی را به خوبی تشریح و توضیح نداده بودند و ما از برنامه های ایشان اطمینان کافی را حاصل نکردیم.

موافقان

وزیر پیشنهادی نفت از بدنه صنعت نفت و آشنا به مشکلات و مسائل حوزه‌های نفت و انرژی است، وی دارای تجربه بسیار خوبی در این حوزه است.

بعد از انقلاب ۹ وزیر نفت داشتیم و ایشان دومین وزیری است که متخصص در حوزه نفت است.

جواد اوجی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: بازگرداندن لوکوموتیو صنعت نفت به ریل مناسب نیازمند جراحی در سطوح مختلف است. ریشه فساد را از وزارتخانه نفت خواهم کند.

او در خصوص فروش نفت در شرایط تحریمی عنوان کرده است: یکی از راهکارهای دور زدن تحریم ها کاهش خام فروشی و تبدیل نفت به فرآورده است که در این مسیر برنامه های ویژه ای در وزارتخانه تدوین شده و قانون حمایت از صنایع پایین دستی مصوب مجلس می تواند ما را در حمایت از زنجیره تولید در این حوزه کمک کند.

وزیر نیرو

رئیس جمهور علی اکبر محرابیان را به عنوان وزیر نیرو معرفی کرده است.

کمیسیون‌های عمران و انرژی در نتیجه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد که محرابیان شایسته وزارت نیرو است.

مخالفان

عدم ارتباط تحصیلات و سوابق اجرایی با وزارت معرفی شده و نقصان و کاستی‌هایی در برنامه‌ وزیر پیشنهادی نیرو وجود دارد.

برنامه وزیر پیشنهادی نیرو کاملا عملیاتی است و ۳۵۰ برنامه را در طرح مهر ماندگار اجرا کرده است.

برنامه های محرابیان کلی، توصیفی و انشایی است و وزیر پیشنهادی راهکاری برای جبران کسری انرژی کشور ندارد.

موافقان

توجه ویژه به تولید برق، تأمین آب پایدار، توسعه برق تجدیدپذیر، رفع ناترازی در تولید و مصرف برق، ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مدیریت جامع منابع از کلید واژه‌های برنامه‌های محرابیان است.

کارنامه محرابیان موید مدیریت جامع، آگاهانه و تخصصی این وزیر پیشنهادی در حوزه آب و برق است. هم تحصیلات مرتبط دارد و هم در دو دولت وزیر بوده است.

دفاعیات وزیر نیرو

محرابیان در دفاع از خود گفت: تلاش می‌کنم با همکاری تمامی پرسنل شریف و زحمتکش آب صنعت آب و برق کشور و فعالان این حوزه نگرانی‌های مردم و شما آن را مرتفع نمایند. ما برای پیمودن این مسیر به همکاری و همراهی شما نمایندگان عزیز به ویژه کمیسیون ها و مجامع استانی و به ویژه کمیسیون های تخصصی که مهم‌ترین مشاوران امین برای ما می باشید نیاز فراوان داریم.

او همچنین گفته که قرار است صدها مدیر متخصص را در وزارت نیرو استخدام کند.

محرابیان تاکید کرد: من اکنون متعهد می شوم با استفاده از ظرفیت های جهانی و انقلابی کشور ساختار وزارت را تغییر دهم، ۴ سال آینده شاهد حضور چندصد مدیر متخصص در رأس امور خواهید بود و با همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقات، پژوهش های بنیادی و تولید فناورانه را گسترش دهند و بخش خصوصی را محور حرکت توسعه قرار دهند و از تمامی فعالان دعوت می کنم با سرمایه گذاری در حوزه انرژی و آب از ارزش افزوده پر سود بهره مند شوند.

وزیر ورزش و جوانان

حمید سجادی هزاوه کسی است که ابراهیم رئیسی او را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

اکثریت آراء کمیسـیون فرهنگی با توجه به وجود برخی ابهامات و توضـیحات شـفاهی در برنامه ها، صلاحیت آقای سید حمید سجادی را رد کرد.

مخالفان

یکی از نمایندگان ضمن انتقاد از سفارش های برخی نسبت به کسب رأی سجادی در مجلس، گفت: علاقه سجادی به ورزش های لاکچری طی سال های اخیر مانع خدمت وی در دولت مردمی سیزدهم و کمک به قشر متوسط جامعه خواهد بود.

یکی از نمایندگان نیز در مخالفت با وزیر ورزش و جوانان از دیگر نمایندگان خواست: با رأی ندادن به آقای سجادی ثابت کنیم این مجلس، مجلس دفاع از آرمان های امام، انقلاب و شهدا است نه دفاع از ایران مال، سایپا، پرشین خودرو و سایر بنگاه های اقتصادی.

برنامه های سجادی غیر تحولی است و در حد برنامه های جاری وزارت ورزش وجوانان است.

موافقان

سند استعدادیابی ورزشی و اهمیت سجادی به ورزش بانوان از دو نکته مثبت و قوی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است.

یکی از نمایندگان در موافقت با سجادی گفت: در مجلس با بیان اینکه انتقادها از وزیر پیشنهادی ورزش مربوط به دورانی است که ایشان هیچ مسئولیتی در وزارت ورزش نداشته است، گفت: برای اولین بار است که فردی متخصص و آشنا با مسائل مختلف ورزشی برای تصدی وزارت ورزش معرفی می شود لذا باید از آن حمایت شود.

دفاع وزیر ورزش و جوانان

سجادی هزاوه می‌گوید که ورزش بانوان باید از هر جهتی مستقل شود. همچنین برای جوانان قرار شد قرارگاه تشکیل دهیم که همسو با گام دوم انقلاب باشد.

این خبر در حال کامل شدن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    خداکنه با انتخاب این وزرا دلار بیاد پایین و واقعا برای مردم کار کنن نه برای جیب خودشون

  • ناشناس

    کابینه ای ناکارآمد و به شدت ضعیف. دولت رئیسی بدتر از دولت های قبلی خواهد بود. ویرانه ای را که از دولت روحانی تحویل گرفت، در پایان چهار سال، یک مشت خاک تحویل دولت بعدی خواهد داد.

    • ناشناس

      متاسفانه همین حالاهم خاک که نه گرد خاک تحویل دولت شده، و متاسفانه تر هنوزهم نمیخوایم قبول کنیم چه بلایی سرمون آوردیم با انتخابهای غلط و بدتر اینکه اصرار هم داریم،مثل انتخاب دوباره روحانی، که ایکاش های زیادی رو در اون عقبه!!!! ذهن آدم تنها گذاشت و رفت
      ایکاش بجای آیه یاس خوندن کمی فقط کمی روح مطالبه گری رو تقویت کنیم البته اول حمایت بعد مطالبه،نه مثل دوره دولت قبلی حمایت حمایت و آخرهم حمایت و بعد مطالبه رو از دولت آینده بکنیم.
      توی ماه محرم هستیم هیچی از امام حسین و عاشورایاد نگیریم فقط به همین آزاده بودن فکر بکنیم نه عمل بکنیم فقط فکر بکنیم خوبه

  • ناشناس

    وزیر مسکن فکر میکنه وزیر نفته…نماینده موافق وزیر نفت اسم وزیر پیشنهادی یادش میره…دوست یکی از عزیزانی که فکر میکرد هاله نور دور سرشه فکر میکنه درخته…به نظرتون أین دانشمندان که اکثرا دکترا دارن در مورد مردم چی فکر میکنن!! …باید سی تی اسکن مغز قبل از قبول هر مسولیتی اجباری شود….از مسئولین شجاع در خواست نابودی آمریکای جنایتکار را دارم.مرگ بر ترامپ….درود بر ایوانکا ترامپ…مرگ بر زن مکرون (خیلی پیره).

    • ناشناس

      دمت گرم. بین این همه خبر بد یکم خندیدیم

  • ع.و.گ

    مجلس از وزیران پیشنهادی اول تست پزشکیوازنظر سلامت روانی مورد تایید پزشکان باشند بخواهد.واسه یه استخدامی هزارجاباید بری تست وازمایش دهی