کد مطلب: ۴۲۴۶۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس رد صلاحیت شده‌اند؟

کدام اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس رد صلاحیت شده‌اند؟

13 نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس فعلی برای انتخابات اسفند ماه امسال ثبت نام کرده‌اند که هشت نفر آن‌ها تایید صلاحیت شده‌اند و بقیه هنوز صلاحیت آنها تایید نشده است. همچنین دو تن از ردصلاحیت‌ها رئیس و عضو هیات رئیسه این کمیسیون هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در کمیسیون اقتصادی مجلس 25 نفر حضور دارند، از بین اعضای کمیسیون وضعیت رد یا تایید صلاحیت 13 نفر مشخص شده که هشت نفر تایید و پنج نفر ردصلاحیت شده‌اند.

در خصوص رئیس و دو عضو هیات رئیسه، تنها احمد انارکی محمدی تایید صلاحیت شده و الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام (طبق نامه منتشر شده توسط او) و عامر کعبی دیگر عضو هیات رئیسه رد صلاحیت شده‌اند.

درباره اعضای کمیسیون اقتصادی نیز محمدرضا پورابراهیمی، سید فرید موسوی، تقی کبیری، زهرا سعیدی مبارکه، سید کاظم دلخوش اباتری، حمدالله کریمی و علی اکبر کریمی تایید صلاحیت شده‌اند.

از بین اعضای این کمیسیون که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان احراز نشده معصومه آقاپورعلیشاهی، شهاب نادری و عین‌الله شریف‌پور حضور دارند.

فاطمه حسینی نیز برای حضور در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکرده است.

اسامی نمایندگان کمیسیون اقتصادی وضعیت تایید یا رد صلاحیت
محمدرضا پورابراهیمی تایید صلاحیت
سید فرید موسوی تایید صلاحیت
شهاب نادری رد صلاحیت
عین الله شریف پور رد صلاحیت
تقی کبیری تایید صلاحیت
الیاس حضرتی - رئیس رد صلاحیت
زهرا سعیدی مبارکه تایید صلاحیت
معصومه آقاپورعلیشاهی رد صلاحیت
احمد انارکی محمدی- عضو هیات رئیسه تایید صلاحیت
سیدکاظم دلخوش اباتری تایید صلاحیت
عامر کعبی- عضو هیات رئیسه رد صلاحیت
حمدالله کریمی تایید صلاحیت
علی اکبر کریمی تایید صلاحیت
سید ناصر موسوی لارگانی تایید صلاحیت

در بین دیگر رد صلاحیت شده‌ها نام افراد معروفی مانند علی مطهری، نقوی حسینی، نادر قاصی پور، غلامرضا تاجگردون، پروانه سلحشور، غلامرضا کاتب، بهروز نعمتی ، محمود صادقی، فریدون حسنوند، رحیم زارع، امیر خجسته و فاطمه سعیدی به چشم می‌خورد.

کدخوایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: از حدود ۲۴۷ نفر نماینده فعلی مجلس، صلاحیت ۹۰ نفر عمدتا به خاطر مسایل مالی تایید نشده است، البته به برخی از آنها مستندات پرونده‌شان توضیح داده شد و به بقیه نیز اگر درخواست کردند، این مستندات ارائه می‌شود.

این درحالی‌ است که دو تن از نمایندگان رد صلاحیت شده می‌گویند «علت رد صلاحیت به آنها اعلام‌نشده و شورای نگهبان نیز پاسخگو نیست.» رئیس قوه مقننه هم ادعای کدخدایی درباره نمایندگان را غیرصادقانه خواند.

همچنین محمدکاظمی، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه شورای نگهبان علت رد صلاحیت وی را چه چیزی عنوان کرده است، به خبرنگار ایرناپلاس می‌گوید: علت را به ما اعلام نکردند. وی در ادامه تأکید می‌کند به این تصمیم شورای نگهبان اعتراض دارد و به همین دلیل شکایت کرده است.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس نیز درباره علت رد صلاحیت خود گفت: شورای نگهبان علت را به ما اعلام نکرده است. او نیز اعلام می‌کند نسبت به این تصمیم شورا شکایت کرده است.(ایرناپلاس)

علی لاریجانی، رئیس مجلس روز گذشته با اشاره به موضوعات مطرح شده در رابطه با نظرات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس گفت: در اینجا باید از زحمات دست اندرکاران انتخابات اعم از هیات اجرایی و نظارت تشکر کنم که در امر خطیر انتخابات وقت گذاشته و تلاش می کنند. از طرف دیگر در ردصلاحیت برخی از نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار از جانب سخنگوی محترم شورای نگهبان مطلبی در رسانه‌ها منعکس شد که ردصلاحیت ها عمدتاً مربوط به سوءاستفاده اقتصادی بوده است. این مطلب درست نیست، چرا که در نامه‌هایی که هیات نظارت به نمایندگان ارائه داده، به بندهایی اشاره شده که مربوط به این امر نبوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.