کد مطلب: ۲۱۸۶۲۴

اعلام آمادگی اروپا برای جنگ تجاری با آمریکا

اعلام آمادگی اروپا برای جنگ تجاری با آمریکا

کمیسر تجاری اتحادیه اروپا اعلام کرد: اعضای این اتحادیه به‌طور کامل برای جنگ تجاری با آمریکا آماده هستند.

کمیسر تجاری اتحادیه اروپا اعلام کرد: اعضای این اتحادیه به‌طور کامل برای جنگ تجاری با آمریکا آماده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ سیسیلیا ملمستروم کمیسر تجاری اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه برای جنگ تجاری با آمریکا به‌طور کامل آماده است.

وی با اشاره به تهدید آمریکا برای اعمال تعرفه گمرکی علیه کالاهای اتحادیه اروپا، گفت: ما هیچ ترسی نداریم و در برابر قلدری آمریکا می‌ایستیم.

بنا به گفته ملمستروم دولت ترامپ از تجارت به عنوان تهدید و روشی برای ترساندن اروپایی‌ها استفاده کرده و این نوع تجارت به یک طعمه برای آمریکایی‌ها بدل شده است.

اتحادیه اروپا در قبال تهدید آمریکا به جنگ تجاری گفت: اگر کسی سنگی بیاندازد بهتر است مطمئن شود که خود در یک خانه شیشه‌ای زندگی نمی‌کند.

پس از آنکه دولت آمریکا تعرفه 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیومی وارداتی به آمریکا را اجرا کرد دولت ترامپ تهدید کرد قدم بعدی برای اتحادیه اروپا اعمال تعرفه گمرکی برای خودروهای آمریکایی وارداتی از اروپا به آمریکا خواهد بود.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که می‌تواند تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای را برای کالاهای وارداتی به اروپا از آمریکا از موتورسیکلت گرفته تا کره بادام‌زمینی که ارزش کل واردات آنها به اروپا 3.4 میلیارد یورو برآورد می‌شود، اعمال کند.

ترامپ روز یکشنبه خطاب به اتحادیه اروپا گفت: موانع را بردارید و تعرفه‌ها را حذف کنید در غیر این صورت ما برای خودروهای تولیدی مرسدس بنز و بی‌‌ام‌و تعرفه اعمال خواهیم کرد.

برنارد متس دبیر انجمن خودروسازان آلمان گفت: اعمال تعرفه گمرکی برای خودروهای آلمانی بی‌عقلی است چرا که این خودروسازان برای 36 هزار و 500 نفر در آمریکا اشتغال ایجاد کرده و 80 هزار نفر دیگر در آمریکا نیز به‌طور غیرمستقیم در این رابطه مشغول به‌کار هستند. ترامپ می‌گوید کشورهای اروپایی دست به یکی کرده‌اند تا آمریکا را در تجارت شکست دهند.

وی گفت: تراز تجاری آمریکا در برابر اتحادیه اروپا صد میلیارد دلار منفی است و دلیل‌‌ آن این است که ما سیاست‌مداران احمقی داشتیم.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که بروکسل از موانع مصنوعی برای جلوگیری از رسیدن کالاهای آمریکایی به کشورهای عضو اتحادیه استفاده می‌کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.