کد مطلب: ۵۰۱۲۷۲

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

آیا سهام عدالت ارزندگی دارد؟ / فروش سهام عدالت کی آغاز می‌شود؟

آیا سهام عدالت ارزندگی دارد؟ / فروش سهام عدالت کی آغاز می‌شود؟

ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی در دوره قبل از اصلاح شاخص بورس، حدود 21 میلیون تومان بود اما با شروع روند نزولی بازار سهام ارزش سهام عدالت تا حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان ریزش کرد، اما سهام عدالت کی به سقف قبلی خود می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی چند هفته اخیر عملکرد شاخص هم‌وزن بهتر از شاخص کل بوده و پارادایم بازار سهام در حال تغییر به سمت سهم‌های کوچک است و چون اکثر نمادهای تاثیرگذار بر ارزش سهام عدالت از نمادهای بنیادین تشکیل شده‌اند رشد ارزش سهام عدالت به شدت کند شده است، اما آیا سهام عدالت به سقف قبلی خود بازمی‌گردد؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با ارزندگی سبد سهام عدالت گفت: با توجه به گزارش‌ها، سهم‌های حاضر در سبد سهام عدالت به شدت ارزنده هستند اما به دلیل اینکه پارادایم‌های بازار سهام در حال تغییر به سمت سهم‌های کوچک هستند نمی‌توان زمان دقیقی برای رشد این سبد عنوان کرد.

این کارشناس در رابطه با نوسان‌گیری شرکت‌ها از سهام عدالت و دلیل تاخیر در واریز پول سهام عدالت گفت: بعد از فروش سهام عدالت به صورت بلوکی برخی از شرکت‌های بورسی که کارشان خرید و فروش سهام بود، نمادهای ارزنده موجود در سبد سهام عدالت را خریداری می‌کردند و دو یا سه روز بعد در بازار سهام می‌فروختند و با این روش از سهام عدالت مردم نوسان‌گیری می‌کردند. در رابطه با تاخیر در واریز پول سبد سهام عدالت باید گفت اکثر کسانی که پول سهام عدالت با تاخیر برای آنها واریز شد کد بورسی نداشتند و از طریق بانک‌ها اقدام به فروش سهام عدالت کرده بودند، از طرفی کارگزار بعد از فروش سهام عدالت پول را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌دهد و چون سهامداران کد بورسی نداشتند این پول به نوعی در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گیر می‌کرد.

این کارشناس در رابطه با زمان بازگشت سهام عدالت به سقف قبلی خود گفت: سهم‌های پرتفوی سهام عدالت به شدت ارزنده هستد و اگر سهامداران دیدگاه بلندمدت داشته باشند و حدود یکسال این سبد را نگه دارند بازدهی خوبی خواهند گرفت اما در کوتاه‌مدت فکر نمی‌کنم به سقف قبلی خود برگردد، در هرصورت فکر می‌کنم فروش سهام عدالت فعلا عاقلانه نیست.

خبری‌زاد در رابطه با زمان از سرگیری فروش سهام عدالت گفت: قانونی مبنی بر اختصاص 50 درصد از پرتفوی سهام صندوق‌های درآمد ثابت به سهم‌های سبد سهام عدالت تصویب شده که می‌تواند نشان دهنده ازسرگیری فروش سهام عدالت باشد. بر اساس این قانون صندوق‌های درآمد ثابت بخش زیادی از عرضه‌های سهام عدالت را جذب می‌کنند و این عرضه‌ها به بازار سهام آسیب نمی‌زند. حدود یک تا سه ماه طول می‌کشد تا صندوق‌ها، قانون تصویب شده سازمان بورس را کاملا اجرایی کنند و به نظر می‌رسد تا شب عید فروش سهام عدالت از سرگرفته می‌شود.

این کارشناس در پایان گفت: آزادسازی سهام عدالت از سمت دولت با برنامه‌ریزی انجام نشد و همین موضوع ضربه زیادی به سهامداران وارد کرد.

آخرین اخبار سهام عدالت را در صفحه سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهنام حیدری

    ۶ روز تا عیده پس چرا واریزی شروع نمیشه پول فروشو بدین بیخیال ها

  • وحید

    پول فروش سهام عدالت رو واریز کنید ملتو کشتین

  • کریمی

    پول فروش سهام عدالت رو واریز کنید عید شد ۱۴۰۰ میفهمین

  • ناشناس

    سلام می خوام سهام خودم را بفروشم لطفا راهنمایی کنید

  • ناشناس

    اکه واقعا روز قیامتی باشه باید همتون جواب بدین چون بدجور دل مردم رو خون کردین خدا ازتون نگذره انشالله

  • ناشناس

    یه مشت کلاهبدار دزد چمیدونن روز قیام ت و حساب کتاب چیه
    مسولین بی لیاقت فقط به فکر پر کردن جیبای خودشونن

  • ناشناس

    یه ماه از عید گذشته پس چرا سهامو نمیفروشی پولشو بدین لازم داریم خداازتون نگذره

  • مهدی

    خیلی به این ملت ظلم میکنید.خدا جوابتونو بده

  • Saeed.rezaei

    خداروشکر خداروشکر

  • م محمد

    دوات کدام کارش روحساب بوده که تزاد کردن یهام عدالتش درست باشد البته این هم نقشه ای برای ازدست دراوردن سهام مردم لیسواد رویتا هابود والان هم کاری میکنند تا اکثر صاحبان سهام عدالت فوت کنند ومتلیده بشه بره توجیب خود دولت چون ان همه هزینه رودست لازماندگان دارای سهام عدالت گذاشتند ولی هنوز که هنوزه میگه بزک نمیر بهار میاد