کد مطلب: ۴۰۵۶۷۳

اعلام مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی

اعلام  مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مهلت بخشودگی ۱۰۰ در صدی جرائم مالیاتی مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی غیردولتی، تا پایان مهر بوده و این زمان دیگر تمدید نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مهمترین و پایدارترین چالش‌های بین مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی، بحث مربوط به «جرائم و بخشودگی مالیاتی» است و بسیاری از مودیان به امید اینکه در پایان سال بخشودگی اعلام می شود، از پرداخت مالیات طفره می روند؛ در این میان برای سال جاری مقرر شده تا بخشودگی جرائم مالیاتی به صورت صد در صدی صرفا تا پایان مهرماه اعمال گردد.

در این راستا مطابق با بخشنامه ای که رئیس سازمان امور مالیاتی در اواسط تابستان ابلاغ کرد، اعلام شد که همه مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی غیردولتی که تا پایان مهر نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی اقدام کنند ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی آنها بخشیده می‌شود.

در واقع روند کار به این صورت است که هر مودی که بدهی قطعی شده دارد، می‌تواند تا ۳۰ مهر به ادارات مالیاتی مراجعه و اصل و جرایم غیرقابل بخشودگی مالیاتی خود را پرداخت کند که در این صورت، سایر جرایمی که قابلیت بخشودگی دارند به صورت کامل بخشیده می‌شوند.

همچنین برحسب تناسب تاخیر تا پایان سال به ازای هر یک ماه برای بخش های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش‌ها چهار درصد از بخشودگی جرایم مالیاتی کم خواهد شد؛ ضمن اینکه میزان بخشودگی جرایم اسفندماه برای واحدهای تولیدی ۹۰ درصد و سایر واحدها ۸۰ درصد اختصاص یافته است.

پیگیری ها از سازمان امور مالیای حکایت از آن دارد که این بخشنامه در سال‌های بعد تکرار نخواهد شد و فقط مختص سال جاری است، بنابراین چنانچه پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شد، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.