کد مطلب: ۲۳۲۴۵۱

اعلام نحوه توزیع سهمیه کاراته در المپیک ۲۰۲۰

اعلام نحوه توزیع سهمیه کاراته در المپیک ۲۰۲۰

فدراسیون جهانی کاراته نحوه گزینش شرایط حضور ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را اعلام کرد.

رقابت‌های کاراته المپیک ۲۰۲۰ با حضور ۸۰ کاراته کا در هشت رده (۶ وزن کومیته و ۲ رده کاتا) در ۲ بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود که از این تعداد ۶۸ نفر (۳۴ کاراته کا در بخش بانوان، ۳۴ نفر در بخش مردان) از طریق کسب سهمیه در این پیکارها حضور خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هشت نفر (چهار کاراته کا در بانوان و چهار نفر در بخش مردان) متعلق به سهمیه میزبان است و چهار ورزشکار را هم کمیسیون سه گانه از میان کاراته کاهای کشورهایی که سهمیه نگرفتند، انتخاب خواهد کرد.

این رقابت‌ها در ۲ رده کاتای انفرادی و سه وزن کومیته، ۶۷-، ۷۵- و ۷۵+ کیلوگرم مردان و ۵۵-، ۶۱- و ۶۱+ کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد.

کسب سهمیه المپیک در سه مرحله صورت می‌گیرد که هر کشور تنها می‌تواند، یک نماینده در هر رده معرفی کند. مرحله نخست ۴ نفر برتر رنکینگ سهمیه حضور در المپیک را می‌گیرند.

در مرحله دوم، نفراتی که نتوانستند در مرحله نخست موفق باشند، باید در مسابقاتی که قرار است در اوزان المپیکی و کاتای انفرادی به میزبانی پاریس فرانسه برگزار شود، به روی تاتامی بروند. در این مرحله سه کاراته کا در هر رده سهمیه حضور در المپیک توکیو را دریافت می‌کنند.

در مرحله آخر هم برترین‌های قاره‌ای به المپیک می‌رسند که در مجموع ۱۲ نفر خواهند بود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.