کد مطلب: ۳۳۸۳۷۷

افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران ممکن شد

افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران ممکن شد

اتباع همه کشورها برای دریافت کد فراگیر در سایت اینترنتی ثبت نام و مدارک خود را ارسال کنند، کد فراگیر پس از صدور به موبایل شان ارسال خواهد شد.

احتمالا بدانید که انجام امور اداری برای اتباع کشور های دیگر که در ایران حضور دارند به راحتی اتباع ایرانی نبوده و همیشه با مشکلاتی همراه بوده است.

همین مساله افتتاح حساب در بانک های ایرانی که سال ها اتباع کشور های دوست و همسایه که درایران هستند و با آن دست و پنجه نرم می کنند مدت های زیادی است که دشواری های فراوانی در پیشبرد آن وجود داشته است.

البته در کشور های دیگر امورات کمی آسان تر انجام می شود.

کلا در اکثر کشور های دنیا اتباع غیر بومی می توانند با گذرنامه و پاسپورت محل تولد شان امورات بانکی و اداری را انجام دهند ولی گذرنامه به تنهایی در ایران برای اتباع دیگر کشور ها کاربرد ندارد.

سالهاست که افراد مقیم یا غیرمقیم که از کشور های دیگر به ایران مهاجرت کرده اند به بانک های کشور مراجعه می نمودند و درخواست افتتاح حساب بانکی را داشتند که به خاطر قوانین و بروکراسی های اداری متحمل سختی های فراوان برای افتتاح یک حساب بانکی ساده می شدند و گذرنامه شان به تنهایی مورد قبول نبود.

اما از زمان راه اندازی سامانه کد فراگیر به نشانی faragircode.com اتباع دیگر کشور ها که در ایران حضور دارند نظیر اتباع افغانی ، پاکستانی، عراقی، کره ای، عمانی، آلمانی و کلا همه کشور ها با ثبت نام و ارسال مدارک مورد نیاز می توانند جهت دریافت کد فراگیر به صورت اینترنتی اقدام نمایند و کد صادر شده پس از صدور به موبایل شان ارسال خواهد شد.

بعضا بانک ها از متقاضیان درخواست می کنند که کد فراگیر شخصی یا کد فراگیر بانکی (مخصوص بانک) دریافت کنند که منظورشان دقیقا همین کد است که به آن اشاره شده است.

البته نام دیگر این کد در ایران فیدا کد می باشد که بعضی از سازمان ها از لفظ فیدا کد استفاده می کنند که منظورشان دقیقا مساله فوق الذکر است.
در کل لازم به ذکر است که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیرایرانی که در ایران مشغول زندگی یا فعالیت تجاری هستند می بایست جهت پیشبرد امورات اداری خود این کد را دریافت و به سازمان درخواست کننده ارائه دهند.

اشخاص حقوقی (شرکت های غیر ایرانی) نیز می توانند جهت دریافت کد فراگیر مخصوص شرکت (اشخاص حقوقی) به سامانه فوق مراجعه نمایند.
امید است که راه اندازی سامانه فوق الذکر پیشبردی در تسهیل امور اداری اتباع خارجی در ایران باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما از یه هفتس دنبال یه عابر بانک هستیم ک برایمان درس

    • ناشناس

      سلام اون وقت تونستی بگیری

  • احمد

    بخدا قسم از یه ایرانی کارت گرفتم توکارت پول واریز کردم بعد 1 ماه رفت کارت رو قد کرد شماره تلفن شم قد کرده تاالا من دنبال اونم حالا برو پیداش کن

  • ناشناس

    سلام امروز10 آذر 99 هست
    حساب بانک صادرات داشتم بدون اطلاع مسدود کردن هر بانکی هم میرم حساب باز نمیکنن تو این اوضاع کرونا هیچ جا پول نقد قبول نمیکنن هیچ کس نیست واقعا جواب گو باشه؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      منم امروز همین مشکل برام پیش اومد کارتم صادرات بود گفتن دوباره فردا برم پیگیری کنم،شما کارتت درست شد؟

    • باران

      بانک سپه قبول میکنن برام بازکردن اسفند۹۹

    • موری

      چه چیزالازمه که عابربانک بگیری امروزفتم بانک ملی گفتش ازصفحه اول پاسپورتت کاپی بگیر پست خونه توبیارچه چیزی لازمه

  • مهسا

    کسی اصفهان حساب باز کرده ؟چه بانکی ؟

  • غریبه

    سلام من دیروز به چند بانک سر زدم حتی بانکهای کوچیک هم افتتاح حساب برای مهاجرین قانونی رو انجام نمیدادند،جالبتر از این که ممکن نیست باور کنید این بود که من به یکی شعب بانک سپه مراجعه کردم که با پرسوجو که ایا حساب باز میکنن یا نه یکی از کارمندها گفت افتتاح حساب نمیکنیم و اگر حساب باز کنیم برای اتباع باید ضامن معتبر داشته باشند?
    بعد من برگشتم گفتم جناب من میخوام پولمو بزارم،ضامن چیه ،گفت قانونه
    با خودم گفتم آخه چطور ممکنه این حجم عظیم نادانی و نفهمی توی این سر به این کوچیکی جا بشه

    • باران

      اتفاقامن همین اسفند ۹۹ برای اولین بار توعمرم حساب بانکی بنام خودم باز کردم اونم توبانک سپه خیلی راحت وسریع وبااحترام برعکس بانک ملی که ازم ۱۰میلیون تومن میخواست من نمیدونم ایناچی فکر کردن انگارباحسابی که توبانکشون باز میکنم میخام پول بانک ملی ایرانو بدزدم میگه باید ۱۰میلیون توحساب بخوابونی وهروقت حسابو مسدود کردی میتونی پس بگیری??

  • ناشناس

    سلام و ارز ادب ۹۹اسفند ۲۰ متأسفانه بانک سپه رفتم برای افتتاح حساب بیمارستان و امور اداری به کارت بانکی نیاز دارم اما گفتند برای اتباع افغانستانی که کارت امایش معتبر دارند حساب سادر نمیشود

    • باران

      من عراقیم وایران دنیااومدم وهیچوقت برام حساب باز نکردن تااینکه همین اسفند ۹۹رفتم یه شعبه از بانک سپه وخیلی راحت برام حساب بازکردن وکارتم بم دادن من پاسپورت دارم وهرسه ماه ویزامیگیرم یاتمدید میکنم یعنی اقامت دائم ندارم ولی قبول کردن واتفاقا یه دوست افغانی دارم که پسرش همین مشکلو داشت والان که سنش به ۱۸رسید خداروشکر براش افتتاح کردن بعضی شعب انگار اطلاعی از قوانین بانکهای مرکزیشون ندارن چون من چندساله تمام بانکای محلمونو رفتم گفتن نمیشه افتتاح کنی ولی این شعبه که نزدیک بانک مرکزی هستو یک نفر توکنسولگری بم معرفی کرد بنظرم شماهم برید بانک مرکزی شهرتون

    • نجلا

      چه عالیییییییی منم فردا میرم❤

  • آدرینا

    مطالب خوبی بود
    ایا میدونید برای نوجوانان اتباع که در ایران متولد شده باشند کارت بانکی داده میشع یا خیر متشکر میشم پاسخگو باشید

    • msi

      برادرها در ایران برای اتاق خارجی نه ماشین نه سیم کارت نه کارت بانکی میدن ایران خوب نیست برای مهاجرت من یک افغان هستم ترکیه زندگی میکنم کارت بانکی سیم کارت خونه به اسم خودم هست برادرها در ایران من ۲۰ سال زندگی کردم تو ایران بدنیا اومدم اما مثل یک آدم بی ارزش بودم اینجا تازه زندگی رو فهمیدم

  • ناشناس

    با سلام خدمت برادران و خواهران افغانستانی،
    با داشتن کارت آمایش به راحتی می توانید در بانک سپه حساب باز کنید
    فقط نکته قابل توجه اینکه در کارت آمایش محل صدور کارت ذکر شده که باید به شعب بانک سپه در همان شهر مراجعه نمائید
    مثلا اگر ذکر شده ورامین باید تشریف ببرید شعبه بانک سپه ورامین
    بنده تا به امروز با افتخار برای برادران و خواهران افغانستانی ساکن تهران با کمال احترام و رعایت مشتری مداری حساب قرض الحسنه باز کرده و با کمال میل باز خواهم نمود

    • mohammadhemati7700

      در حال حاضر من خودم شخصاً رفتم بانک سپه که حساب باز کنم با کارت آمایش ۱۶ حساب برای افغان ها باز نمی کنن میگن سایت بسته واقعاً با افغان ها در ایران رفتار خوبی نمیشه حتی نمی توان یه سیم کارت به نام خودشان خرید باید یه فرد ایرانی براش سیم کارت بخره

    • ناشناس

      متشکر از شما منم یکی از درخواستی ها که خواهان کارت میباشم تاالان هربانکی رفتم جواب رد شنیدم میشه کمکم کنید تا حساب باز کنم تشکر

  • ناشناس

    با سلام من میخام بانک پاسارگاد حساب باز کنم چون جایی که کار میکنم با اونجا قرارداد داره چیکار باید بکنم و اینکه افغان هستم

  • ناشناس

    سلام وعرض اعدب ؟محمدرضا هستم از ترکیه ولی من فک میکردم که ایشا الله تو ایران مثل یک ایرانی برخورد خواهم کردن بامن ولی یک خیال بود ؟
    متولد استان کرمان.که تا العان من نه اقامت دارم ونداشتم؟
    بلاخره فهمیدم که ایران جایی نیست بخاهم زندگی کنم 100سال هم بشم امون افغانی….؟وغیره هستم؟رفتم ترکیه تو یک ماه بیمه شدم سیم کارت گرفتم به نامم ولی افسوس اونایی که 50سال تو ایران رد میکنند ولی نمیتونه خط بگیره واسش هرچی بگم بازم کمه ………؟با احترام.